S. D. Perry: Město mrtvých (Resident Evil 3)

Bylo nebylo jedno americké maloměsto uprostřed nehostinných lesů. Jmenovalo se Raccoon City. Nacházely se v něm školy, kino, kavárny, policejní stanice a rodinné domy. Nejvíce peněz do něho lila silná farmaceutická korporace Umbrella…

Perry_Resident3_Mesto-mrtvychŽivot obyvatel byl vcelku obyčejný ještě před nedávnem. Dokud nedošlo k sérii kanibalistických vražd a několika smrtelným útokům divé zvěře. Vyšetřování se chopil tým S.T.A.R.S, ale brzy byli jeho přeživší členové suspendováni. Od té doby šel osud Raccoon City do háje a počet jeho obyvatel od tisíců k nule.

Místo toho dostanu třídenní dovolenou bez jakéhokoli komfortu, noc oživlých mrtvých a ještě navíc musím hrát Zombie na odstřel a Najdi reportéra zároveň. Vzorky už můžou být kdekoli, záleží na tom, kdo přežil. Pokud se odsud dostanu i se zbožím, řeknu si o pořádnou přirážku; za takových podmínek by neměl nikdo pracovat. (str. 52)

Na policejního zelenáče Leona Kennedyho čeká první směna v novém zaměstnání. Tedy pokud nedorazí do své nové práce v Raccoon City pozdě. Do města míří i studentka Claire Redfieldová, která se marně pokoušela dovolat svému staršímu bratrovi Chrisovi, členovi S.T.A.R.S. Telefon jí nebere ani on, ani jeho přátelé. Leon i Claire brzy zjišťují, že se ve městě stalo něco strašného. Opuštěnými ulicemi se line odporný nasládlý zápach, ve stínech se plíží podivná zvířata… Z Raccoon City se stal jeden obrovský hřbitov. Místní mrtví bohužel v klidu a míru neodpočívají a na svůj neživý stav jsou poměrně nebezpeční.

Třetí díl knižní série Resident Evil, založené na počítačových hrách, přichází s novou várkou monster i hlavních hrdinů. Leon Kennedy je čerstvá posila ochránců zákona, premiant policejní akademie a chlapec z rodiny s dlouhou policejní historií. Trochu naivka, ale rozhodně má nakročeno správným směrem ke slibné kariéře. Pokud ho tedy dřív něco nesežere. Chrise Redfielda a jeho společníky pronásleduje korporace Umbrella, přeci jen na firmu vědí dost špinavostí. Vcelku by se tedy dalo omluvit, že se odmlčel v komunikaci se svou sestrou. Bohužel nemohl tušit, že Claire nenapadlo nic lepšího než se za ním vydat. Naštěstí se jako správná holka do nepohody neztratí a má natolik pružnou mysl, aby se dokázala v rámci možností vyrovnat s šílenou a brutální realitou.

Ada Wongová rozhodně není nevinná, rozhodně se v Raccoon City neocitla náhodou a rozhodně tuší o experimentech v podzemních laboratořích víc, než dává najevo. Malou Sherry, jejíž rodiče jsou přední biochemici Umbrelly (a v současnosti nezvěstní), stopuje děsivé monstrum z nejšílenějších nočních můr. Kdo se postará o malou holku, když ne ona sama? Velitel Irons šéfoval raccoonské policii, toužil po mladé dceři starosty, zvažoval kandidaturu v komunálních volbách. Kromě toho chorobně ujížděl na svém morbidním koníčku a bral úplatky. Teď jsou jeho vyhlídky i sny v troskách. Naprosto přesně ví, koho z toho má vinit. Agenty provokatéry patřící Umbrelle. Ti za to zaplatí vlastní krví.

Město mrtvých se odehrává pouze pár měsíců po událostech ve Spencerově sídle popsaných v Konspiraci Umbrella. Menší cameo dostal tým Chrise Redfielda i členové S.T.A.R.S, kteří přežili Caliban Cove. Postavy třetího dílu by se daly rozdělit na tři skupiny – zombie (a experimenty), obyčejní lidé (ale ne úplně hodní) a vyšinutí zmetci. S. D. Perry se obzvlášť vyřádila na poslední skupině, protože psychopatičtí šílenci a zmagoření vědci dokážou být ve své podstatě mnohem děsivější než zmutovaná, ale neinteligentní monstra. I tentokrát se ovšem hrdinové snaží pokosit co největší množství přepestrých stvoření různých silových kategorií.

V Městě mrtvých se rozvíjí zápletka boje proti supermocné, korumpující, nelítostné farmaceutické společnosti Umbrella. Bohužel to vypadá, že Umbrella vede už 3:0, protože se čtenáři nedozvídají nic nového a mrtvých vesele přibývá. Snad další díly už konečně přinesou zajímavý posun a lidé hájící zájmy Umbrelly budou nuceni vylézt ze svých doupat.

Dějová linka už příliš nepřipomíná jednoduchou a přímočarou zápletku z prvního dílu, naopak se autorka snažila příběh obohatit a vytvořit z něj čtivého hybrida akční městské fantasy a hororu. Ovšem druhý díl byl ve své příběhové části přeci jen o něco silnější. Jednotlivé postavy už nejsou ploché, ani černobílé, přesto se občas chovají trochu nelogicky a s vyšinutými jedinci se roztrhl maxi pytel. Příště S. D. Perry určitě přijde opět s něčím zajímavým.

Vydal: FantomPrint, 2015