S. D. Perry: Caliban Cove (Resident Evil 2)

Literární recenze / 14.7.2015 /

Téměř nikdo nechce věřit přeživším členům jednotky S.T.A.R.S., že za děsivé události v Racoon City mohla silná farmaceutická korporace Umbrella. Mnozí si natolik zrůdné smrtící experimenty nedokážou představit a ti zbývající se nacházejí na výplatní listině Umbrelly. Přesto tým Alfa uvedl do pohybu kola podezření, zrady, odhodlání i oddanosti. Vychází najevo, že Racoon City možná nebylo jediným místem, kde se experimenty prováděly.

Perry_ResidentEvil_CalibanCovePo dva týdny starých událostech ve Spencerově sídle Jill, Chris, Barry a Rebecca z racconského týmu upadli v nemilost. Umbrella se z nich snaží udělat vyděděnce, neschopné idioty a nejlépe se jich zbavit jednou provždy. Všichni se u Barryho sejdou s jeho přítelem Davidem Trappem ze S.T.A.R.S. v Exteru. Ten je informuje o zradě na vyšších místech a o předpokládané existenci tajné laboratoře v Caliban Cove. David se rozhodl pro neautorizované vniknutí do vědeckého objektu společně s několika svými důvěryhodnými lidmi, ale potřebují pomoc nadané biochemičky Rebeccy Chambersové. Ta jako jediná z týmu Bravo přežila události ve Spencerově sídle, i když byla jeho členkou pouze pět týdnů.

Knižní série Resident Evil vznikla na motivy známých videoher plných zombie, zmutovaných monster, šílených vědců a všemocné nadnárodní farmaceutické společnosti Umbrella. Román Caliban Cove nezapře, že z herní předlohy vychází, ale už to z knihy není tolik cítit jako v případě prvního dílu Konspirace Umbrella.

Rebecca Chambersová je vedle Davida Trappa jednou z hlavních postav druhého dílu. Spolu se Stevem, Karen a Johnem pracují jako sehraný tým, a nikoliv jako banda solitérů. I samotná zápletka vypadá vcelku logicky. Dostat se do laboratoře, najít a zajistit důkazy a u toho mimochodem zachránit svět. Jelikož mají účastníci mise přibližné tušení o monstrech, kterým budou čelit, odpadá prvotní šok, nevěřícnost i hororové napětí. Vynahrazují to ale tajemné úkoly a luštění záhad.

S. D. Perry se podařilo napsat smysluplný příběh, v němž figurují přiměřeně načrtnuté postavy s přirozenými vzájemnými vztahy. Zároveň Caliban Cove funguje samostatně jako příjemná, čtivá a nenáročná akční střílečka, i když v románu bombastické likvidace odolných nepřátel chybí. S řežbami od Kulhánka, Kotlety nebo Correii se to nedá srovnávat, ale kvalita rozhodně stoupá a potenciál Resident Evilu neschází.

Caliban Cove i Konspirace Umbrella zanechaly ještě mnoho nezodpovězených otázek, tajemství a intrik, a proto nezbývá než čekat, co udělají S.T.A.R.S. příště, jak se zachová jejich korumpující protivník a kolik osob skončí jako svačinka pro zombie.

Vydal: FantomPrint, 2015