Markus Heitz: Syn Jidášův (Jidáš 2)

Sie Sarkowitzové léta trvalo, než ukončila existenci své pokrevní linie, aby po její smrti už nikdo z nich nepovstal a nenásledoval svého předka, dítě Jidášovo. Zbývají poslední dvě lidské příbuzné, které se zničit nepřinutila. Nyní se však objevila nová hrozba, tvor nadaný neobvyklou silou, který možná za Siu vše rozhodne.

Heitz_Syn-JidasuvV předchozí knize Děti Jidášovy Markus Heitz odvyprávěl osudy upírky Theresie (Sie) Sarkowitzové od jejího zrození v době Osmanské říše přes její nový posmrtný život až do současnosti. Představil podivné, kdysi lidské bytosti, členy spolku Dětí Jidášových, kteří svůj život po životě zasvětili studiu, jak svoji existenci co nejdéle prodloužit. Sia, následnovnice otcova odkazu, kterému se podařilo objevit formuli k prodloužení bytí, je léta pronásledovaná ostatními členy spolku, i svým bratrem Markusem. Po letech konfliktů a skrývání, kdy se snažila ukončit život členů své pokrevní linie a nakonec i svůj, dojde k dalšímu střetu a Sia svůj skon přehodnotí. Nyní žijí její poslední dvě příbuzné, Emma s dcerou Elenou, a Sia plánuje změnu identity zároveň se stěhováním, poté co jim zajistí bezpečný život. Objevuje se však na scéně další dítě Jidášovo, o kterém neměla ani ponětí a jež oplývá zvláštní mocí. Silnější soupeř hnaný pomstou ohrožuje život Emmy s Elenou, i ten její.

Markus Heitz v knize Syn Jidášův tentokrát čtenáře zavede ze současného Lipska v Německu do 18. století na území Francie, nejčastěji do jižní Bretaně. Autor opět zmiňuje řadu historických událostí a do svého románu zaplétá řadu legend. Bretaň, solný kraj spjatý s mnoha keltskými legendami, je tak pro příběh velice příhodný.

Na začátku autor věnuje pár stránek Sie a uvede čtenáře do dění kolem jejího života, a naváže tak na předchozí díl. Dál se však soustředí na jiné postavy, které jsou nové, nebo známé z autorových dřívějších knih. Čtenář se tak setká s vlkodlaky z Ritu a Sancta, i bytostmi z Krvavých bran. Syn Jidášův je spojovacím článkem mezi všemi těmito romány, a tak současnost už není světem, kde se prohání pouze jeden nadpřirozený druh.

Kniha je členěna do několika částí a každá část pojednává o jedné z postav. Vše se v závěru splétá do jednoho celku a nechává vodítka pro další pokračování. Samotné příběhy nejsou špatné a čtou se velmi dobře. Avšak skok od Sii k postavám, které s ní zdánlivě nemají nic společného, je velmi násilný a stále jsem čekala, kdy se děj vrátí zpět k ní. Navíc řešení celé zápletky mi přišlo jako rána mezi oči a jedno velké klišé. Snad bude další pokračování zase tak originální jako první díl, protože ve druhém jako by se autor snažil jen přivést všechny své postavy do jednoho románu. V knize je bohužel velké množství překlepů, které při čtení notně vyrušuje.

Jestli vás zajímá netradiční pojetí upírů a hodláte se o nich dozvědět více, bude pro vás Syn Jidášův přínosem.

Vydal: FantomPrint; 2015