Svatba nebo život! aneb Zbouchnul jsem Satanovu dceru

Rok po vydání knihy Strašidelná vagina přináší nakladatelství Carcosa další dílo Carltona Mellicka III., autora s jedinečnou fantazií a zakladatele žánru bizarro fiction. Román Zbouchnul jsem Satanovu dceru vychází jako druhý svazek jedinečné edice Club Bizarre.

Podtitul knihy slibuje démonicko-romantickou komedii, roztomilá démonka na obálce ještě doplňuje čtenářovu představu. A jakmile se rozhodnete knihu otevřít, už se vezete.

Hlavním hrdinou této ztřeštěné romance je plachý a samotářský mladík Jonathan. Jonathan miluje lego a rád by se stal profesionálním stavitelem v Legolandu. Navzdory protestům rodičů si z lega dokonce postavil dům. Jenže vysněná práce a uznání zůstávají v nedohlednu. Rodina i okolí v něm vidí dětinského lůzra, jediným jeho přítelem zůstává téměř dvoumetrákový příležitostný zápasník sumó, vytrvalý alkoholik Sodži. Zdá se však, že Jonathana před časem navštívil ještě někdo. Tajemná dívka, ze které se vyklube sukuba v zácviku. A mimo jiné také v průšvihu, protože postelová radovánka se neobešla bez následků. Jinými slovy mladičká démonka Veška je v tom.

Další sled událostí se dá prakticky domyslet, autor skutečně (jak si ovšem předsevzal) tvoří příběh podle zažitých kolejí romantického žánru. Jen za naštvaného tchána má Jonathan vládce pekla, Veščiným švagrem je zase zapálený křesťan a majitel obchůdku s lacinými náboženskými suvenýry, přidejte k tomu pár oživlých lego příšer a naštvaných démonů, a je vám jasné, že oba milenci mají o trable postaráno.

„Dojde k závěru, že teď už na výběr stejně nemá. Za tři dny s Veškou vstoupí do manželství. Když to neudělá, umře a možná umře i každý, koho zná. Vždycky si myslel, že stát se manželem a otcem bude peklo na zemi, ale opravdu neměl tušení, že až takhle doslova.“ (str. 76)

Carlton Mellick III. napsal román Zbouchnul jsem Satanovu dceru s osobitým a přímočarým humorem, za kterým se skrývají ožehavá témata lidských vztahů, předsudků a zamilovanosti. Příběh Jonathana a Vešky je až na násilné scény psán překvapivě „nenásilně“, s lehkostí klasických knížek pro mladé a nadmíru zábavně. Na rozdíl od příběhů Strašidelné vaginy je více lidský, méně bizarní a erotický. Opět je tu ale cítit velká inspirace japonským komiksem, která čtivo ozvláštňuje nevídanou barvitostí i půvabem. Jako problém se může někomu jevit slabá motivace trojice Jonathanových „lidských“ nepřátel či snad trochu laciné a samoúčelné akční scény v závěru.

Kniha Zbouchnul jsem Satanovu dceru nemá čím zklamat čtenáře, který neváhá zapojit do čtení trochu bizarní představivosti a rád se od srdce zasměje. Snadno čitelný je i použitý jazyk. Rozsahově opět nejde o žádný špalek, je tedy možné knihu vzít kamkoliv s sebou, zhltnout najednou a doufat, že brzy vyjde v překladu další autorovo dílo. Protože Carlton Mellick III. je prostě sázka na jistotu.

Vydal: Carcosa, 2019
Překlad: Milan Žáček
Obálka: Ed Mironiuk, Milan Žáček