Tajemství domu Thornů – jak to bylo dál?

Román Kouzla rodu Thornů jednoznačně patří mezi čtenářsky nejoblíbenější dílo Margaret Rogersonové. Čtenáři tak dlouho prosili, že se chtějí vrátit do světa oživlých grimoárů, až je autorka nakonec vyslyšela a sepsala novelu, v níž se fanoušci dozvědí, jak to bylo dál mezi Elisabeth a Nathanielem. A nezůstane samozřejmě jen u nich.

Elisabeth žije spolu s Nathanielem v jeho rodinném sídle. To se ale jednoho dne začne chovat poněkud zvláštně a uzavře všechny obyvatele uvnitř. Jistě – spousta toho se dá svést na to, že jde zkrátka o svéhlavý magický dům mnoha generací mocných kouzelníků. Ale zdá se, že za tím vězí ještě něco. A Elisabeth spolu s Nathanielem tomu musí co nejdřív přijít na kloub, protože za pár dní má sídlo Thornů hostit čarodějnický ples.

Margaret Rogersonová stvořila svůj svět veleknihoven a živých knih se zdánlivou lehkostí, kterou by jí kdekdo mohl závidět. Ani Tajemství domu Thornů nechybí hravost a milý humor, s nímž dokázala uhranout už v v předchozím románu. Tato novela si neklade za cíl filozofovat a předkládat čtenářům závažná témata, nad nimiž budou ještě dlouho dumat. (Ačkoliv pár takových momentů by se taky našlo.) Rogersonová v tomhle krátkém dodatku přišla s další várkou pohodového čtení, co pohladí po duši. Těch necelých dvě stě stran člověk slupne jako nic a na konci mu zůstane na tváři spokojený úsměv.

Tajemství rodu Thornů nepřinese hromady zvratů a šokujících odhalení, zato pobaví. Důvod, proč dům začal bláznit, je úsměvný (v tom dobrém slova smyslu) a způsob, jak ho uklidnit, taktéž. Kniha obsahuje řadu potřeštěných, leckdy takřka až absurdních scén, u kterých se člověk zkrátka musí culit. Margaret Rogersonová zůstala věrná svému odlehčenému, laskavému slohu a příběhu tak nechybí příjemný jazyk a řada malebných popisů. Také tu autorka opět popustila uzdu své fantazii, takže se čtenáři mohou těšit na další čarodějnické vychytávky, přičemž samozřejmě nechybí ani démonický sluha Silas.

Tajemství domu Thornů je milým doplněním původního příběhu a dozajista potěší všechny, kdo si přáli vrátit se za Elisabeth a Nathanielem. Osobně bych se rozhodně nebránila tomu, kdyby se nám Margaret Rogersonová rozhodla ještě někdy naservírovat nějaké jejich další společné dobrodružství.

Vydal: Fragment, 2023
Překlad: Pavla Kubešová
Počet stran: 200