Lynette Noniová: Zlatá klec (Ranhojička 2)

Po vypuknutí nepokojů ve věznici Zalindov se Kivě, Jarenovi a Tippovi podařilo z vězení uniknout. V královském městě Vallenii, kam s korunním princem dorazili, by je mohl čekat nový a lepší život. Jenže Kiva je tím, kým je, a stará historie mezi její rodinou a Vallentisy stále není vyřešená. Kdo má právo na korunu a královský trůn?

Dospívání je těžké, a co teprve v takovém prostředí, jako je vězení Zalindov. Kiva má za sebou deset let mezi jeho zdmi, kde jí byla přidělena role léčitelky. Když byla na stejné místo přivezena nová vězeňkyně, královna rebelů, Kiva prošla místo ní na přání své rodiny zkouškou čtyř elementů. Zkouška slouží jako forma soudního procesu a bez Jarena by ji sotva zvládla. Kivin život i život rebelky byl stále v ohrožení, zvláště poté, kdy Kiva vypátrala, co stojí za záhadnou nemocí sužující celý Zalindov. Naštěstí se během nepokojů ve věznici podařilo Kivě a jejím přátelům ze Zalindova uprchnout. Královna rebelů však o život přišla.

Nyní pro ně všechny nastal ve Vallenii klidný čas, kdy se mohou nadechnout, ale Kivu trápí rozpor mezi novými pouty ke královské rodině Vallentisů a vlastní rodinou, která by podle posledního vzkazu propašovaného do Zalindova měla být nablízku. Tam někde za hranicemi města leží tábor rebelů, k nimž patří Kivini starší sourozenci: bratr Torell a sestra Zuleeka. První setkání na sebe nenechá dlouho čekat, ale komu bude nakonec patřit Kivina důvěra a věrnost, to se teprve ukáže.

Australanka Lynette Noniová je velmi úspěšnou spisovatelkou, kterou v současnosti psaní živí. Za všechny tři dosud vydané knižní série, z nichž nejmladší je Ranhojička, získává stále nová ocenění. Doposud její knihy vyšly v osmnácti zemích.

Třetí díl Ranhojičky v originále vyšel v červnu minulého roku. Třeba se autorčini fanoušci dočkají kromě třetího dílu i sérií The Medoran Chronicles (5 knih) a Whisper (2 knihy).

Ve Zlaté kleci mají čtenáři možnost nahlédnout do osudů ostatních členů Kiviny rodiny, ale i do uspořádání a vztahů v té Jarenově. Větší prostor dostanou postavy, které se v prvním dílu pouze mihly, a nové přinášejí do příběhu nejen nová přátelství, ale i drama. Velmi sympatický je Jarenův pozitivně naladěný bratranec Cal. Vztah mezi Jarenem a Kivou se dále vyvíjí, není nouze o romantické chvilky.

Lynette Noniová se vrátí také do doby, kdy byla Kivina rodina rozdělena, a vypráví příběh jejích členů žijících mimo Zalindov. Další dějové zvraty nabízí i politické dění a hrozby z ostatních zemí Wenderallu.

Kniha Zlatá klec je velmi čtivá a nechybí v ní překvapivé zvraty, ale Lynette Noniová je opět v některých momentech řešila neuvěřitelně, jako i v prvním dílu Královna rebelů. Kiva působí velmi naivně a nerozhodně, což neodpovídá životu a zkušenostem, které už má za sebou. I závěr knihy na mě působil dost překotně. Přesto jsem zvědavá, jak si v závěrečné části autorka s rozuzlením poradí.

Své nadšené čtenáře si druhý díl trilogie určitě najde.

Vydal: Fragment, 2022
Překlad: Pavla Kubešová