Alejandro Jodorowsky & Jérémy: Rytíři z Heliopole 2 – Dílo v červené, dílo ve žluté

Netrvalo to příliš dlouho a je to tady. Druhá a závěrečná kniha Rytířů z Heliopole. Stejně jako u první knihy Dílo v černé, dílo v bílé, i zde hrají důležitou roli barvy. Podtitul druhého dílu je Dílo v červené, dílo ve žluté.

Druhá kniha přímo navazuje na tu první. Opět se čtenář ocitá v centru tajné sekty, která se snaží zachránit svět. Opět se setkává s Asiamarem, členem sekty a hříčkou přírody, který je mužem, ale také ženou. V počátku příběhu bojuje s ženskou částí svého já. Asiamar v prvním díle ve své ženské podobě okouzlil samotného Napoleona a ten na něj/ni nemůže zapomenout. Napoleon má v sobě zázračnou včelu, která mu zaručuje nesmrtelnost. Cesty Asiamara a Napoleona se opět spojí a bude to souboj na život a na smrt.

Během prvního dílu se čtenář dozví úplně nové informace o sektě Rytířů a to mu stejně jako Asiamarovi změní celkový pohled na její existenci. To vše vyústí v druhé části knihy, tedy v Díle ve žluté, kde se příběh přesouvá do období viktoriánské Anglie, kdy v Londýně řádí Jack Rozparovač. Jeho podoba člověka dozajista překvapí stejně jako celé směřování příběhu.

Právě ve druhé polovině knihy se zdá, že autor komiksu až příliš spěchá. Celkový nápad Rytířů z Heliopole by si klidně zasloužil ještě o knihu navíc. Nicméně jinak se příběhu moc vyčíst nedá. Pro někoho může být až příliš fantasmagorický, šílený nebo nerealistický, na druhou stranu právě ona bezbřehá fantazie je nesmírně přitažlivá. Navíc stejně jako u prvního dílu je zde provázanost s historií velice umně využita.

Komiks nakreslil opět Jérémy a jeho um je fascinující. Práce s barvami, detaily a fantazie, jakou tvůrce ukazuje, je jedinečná. Díky tomu tento komiks patří k naprosté vizuální špičce.

Autor Alejandro Jodorowsky je známý filmař a komiksový tvůrce. Výčet jeho děl je dlouhý, ale komiksovému fandovi je známý především díky universu Incal – tedy světu, kam patří Metabaron. Minule jsem vytýkal absenci medailonku obou tvůrců, což se nezměnilo, a také je trochu škoda, že zde není něco navíc. Například náčrty, další ilustrace či povídání o vzniku tohoto komiksu.

Druhý díl Rytířů z Heliopole je skvělý komiks, který dokáže uchvátit. Zamrzí, že místy působí trochu uspěchaně, ale jinak je nesmírně zábavný a zajímavý. Jeho zakončení je uspokojivé, ale nejspíš si hodně čtenářů řekne, že je to málo. Že by to chtělo z tohoto tématu vytěžit více. Zkrátka bychom, pane Jodorowsky, chtěli zase další příběh o Rytířích z Heliopole.

Vydalo: Nakladatelství CREW, 2021
Překlad: Richard Podaný
Tisk: barevný