Chloe Neill: Pravidla hry (Upíři z Chicaga 7)

Americká spisovatelka Chloe Neill se zjevnou chutí postrkuje upírku Merit z bláta do čím dál hlubší louže. Pokud si někdo myslel, že si Merit po všech těch dobrodružstvích zaslouží trochu klidu, šeredně se plete, což dokazuje už sedmý díl série Upíři z Chicaga

Dva Zbloudilí upíři zmizeli beze stopy z okolí registrační kanceláře. Nepřítel upírů McKetrick se stal „nástupcem“ Meritina dědečka v pozici prostředníka mezi lidmi a nadpřirozenou komunitou v Chicagu. V Domě Cadoganů dochází k vyjednávání odchodu z „péče“ Greenwichského prezidia. Darius se vrací s dalšími členy prezidia do Chicaga a má v plánu to Ethanovi a jeho Domu pořádně osladit. Zároveň přijíždí Lacey Sheridanová, aby mohla svému bývalému učiteli a mistrovi pomoci.

Ochránkyně Merit stále neví, kam dřív skočit. Problém s bývalým starostou je vyřešen. Mallory a Catcher se snaží. Neúprosně se blíží chvíle, kdy se Merit stane plným členem Rudé gardy s Jonahem jako parťákem. Prezidium pobývá ve městě a intrikuje. A rozhodně jí ke štěstí nepřidá, že Lacey Sheridanová chce pomoci svému mistru, nejlépe tak, že ho zbaví špatného vlivu, který na něj má Merit.

Sedmý díl městské fantasy Upíři z Chicaga se jmenuje Pravidla hry, ale Merit by byla první, kdo by prohlásil, že zrovna tahle hra žádná pravidla nemá. Sázky jsou vysoké, riziko veliké a občas všechno závisí pouze na správném spojenectví, důvěře a víře v lepší zítřky. Jak už je to u Chloe Neill zvykem, dějové linky jednotlivých knih jsou vzájemně spojené. V žádném případě se nejedná o samostatné zápletky, naopak se jedna táhne mnoho dílů, a pokud skončí, už pár knih předtím se objeví nová, která bude v budoucnu tou nosnou. Tentokrát je tou krátkou pátrání po dvou zmizelých upírech, naopak během na dlouhou trať McKetrick a starostka Chicaga nebo prezidium.

Hlavní roli v celém příběhu hraje upíří politika a vztahy s lidmi, ale i tentokrát se objeví fae, pár kožoměnců a čarodějnice. Chloe Neill totiž nechává svoje postavy žít ve světě, kde existují různé nadpřirozené bytosti a lidé o spoustě z nich vědí. To nabízí příležitosti pro mnohé zápletky a konflikty.

Pravidla hry patří v rámci série k tomu lepšímu. Několik věcí se tu vyřeší, ale znalec ostatních příběhů, které jsou pro pochopení série nutné, se nemůže zbavit dojmu, že se jedná o ticho před bouří.

Vydal: FANTOM Print, 2017
Překlad: Petra Kubašková