Sylvain Reynard: Temný stín

Nad Florencií se stahují temné mraky a pro Williama, Raven i mnohé další přichází těžké časy. Než to skončí, mnoho upírů přijde o hlavu, oddaní lidé přijdou o život a do města možná dorazí i Kurie, která dokáže nadpřirozeným stvořením brutálně zavařit. Těžké časy jsou tady a po nich možná nic nebude stejné…

Reynard_Temny-stinRaven Woodová a princ florentský to dali zase dohromady, ale rozhodně to nejde snadno. Raven totiž musí čelit komplikovanému rozhodnutí, jestli Williamovi dovolí, aby vykonal pomstu na muži, který se před lety zasloužil o její zmrzačení. Pomalu začíná na povrch vyplouvat víc z Raveniny minulosti. Inspektor Batelli stále vytrvale pátrá po kresbách profesora Emersona, které byly odcizeny z galerie Uffizi a pořád se nemůže zbavit dojmu, že je do toho Raven zapletená.

Princ pátrá po zrádci mezi upíry, který už pár desetiletí sabotuje jeho politické i životní plány. Mezi jeho druhy vládne neklid, čemuž napomohl útok Lovců, a zdá se, že na Florencii upřela svůj pohled Kurie, organizace, která likviduje nadpřirozená stvoření a jejíž někteří členové sami mají zvláštní schopnosti. Raven má z k jednomu z členů Kurie až příliš blízko, což může představovat značné nebezpečí.

Vztah Raven a Williama se příjemně stabilizoval, i když občas dochází k menším zádrhelům. Princ má trochu černobílý a poněkud pragmatický pohled na svět, ale vzhledem k jeho věku, zkušenostem a upíří pozici se není čemu divit. Raven miluje bez výhrad a udělal by pro ni první poslední. Svůj vztah k ní musí tajit před ostatními, protože láska je slabost, které by mohli jeho nepřátelé snadno využít a připravit ho o všechno. Raven je zvyklá žít podle úplně jiných morálních hodnot, ale její otčím jí před lety zasadil tvrdou ránu. V důsledku toho je její vztah s matkou a sestrou velice komplikovaný, což vyvolává občas pocit, že Raven je fracek s potřebou zachránit celý svět. Všechno špatné je její vina a musí to za každou cenu napravit. Na druhou stranu má velikou odvahu, což jí možná pomůže přežít v nehostinném upírském světě.

Víc než cokoliv jiného trpí hlavní pár Temného stínu tlakem svého okolí. Dostali se do spleti intrik, policejního vyšetřování i dávných tajemství. Sylvain Reynard úspěšně uzavírá několik zápletek načrtnutých v Temné Raven, aby v druhém díle Florentské série přišel s novými zapeklitostmi. Naštěstí to dokáže čtivě a smysluplně propojit, takže čtenář nemá pocit nastavované kaše nebo vaření z vody, ale jednotlivé linky příjemně splývavě navazují. Ani tentokrát nechybí narážky na Gabrielovu trilogii, ale naštěstí jich není tolik.

Temný stín kolísá mezi paranormální romancí a urban fantasy. Chvilku to vypadá na jedno a za chvilku na druhé. Hlavní hrdinové se často oddávají milostným hrátkám, které ale nedominují příběhu, aby se to dalo označit za erotickou literaturu. Zároveň se značná část příběhu točí kolem politických intrik  a upířích bojů o moc. Naprosto jednoznačně se dá říct, že cílovou skupinou románu jsou ženy.

Ani tentokrát si Sylvain Reynard neodpustil množství narážek na Florencii, renesanci a umění, i když jich není tolik jako v předchozím díle. Rozhodně by to dokázalo dovolenou ve Florencii velice zpestřit. Kdo by nechtěl navštívit místa z knižního příběhu?

Temný stín zodpověděl několik palčivých otázek, které vyvolala novela Princ a navýšil román Temná Raven. Zároveň přišel s několika vlastními, na které bude zajímavé zjistit odpověď. Temný stín je zkrátka zajímavá kniha plná nečekaných překvapení a šokujících zvratů. Jen ta prodleva mezi jednotlivými díly je poněkud dlouhá.

Vydalo: XYZ, 2016