Larry Correia: Magické pouto (Grimnoirské kroniky 2)

Již podruhé se setkáváme s členy tajné společnosti Grimnoirských rytířů, která sdružuje mágy a má za úkol chránit magicky nadané lidi. Děj knihy se odehrává v alternativní realitě ve třicátých letech dvacátého století.

Correia_Magicke-poutoJake Sullivan, mág, jehož schopností je zvedat těžké předměty, má podivný telefonát ze záhrobí. Ten ho přiměje, aby se pokusil spojit s Železnou gardou, vycvičenými bojovníky nepřátelského státu, proti společnému nepříteli. Garret a Lance pomáhají Jakovi dostat se na vyslanectví Impéria, aby od vyslance zjistili, co o Nepříteli ví, a získali ho pro spolupráci.

Vládní agentura OCI se snaží obvinit mágy z atentátu na prezidenta. Zatknou Heinricha a začnou pronásledovat Francise. Další členové Grimnoira se pokusí své kamarády osvobodit. Grimnoiru v Americe přijede na pomoc několik rytířů z Evropy, ti však mají v prvé řadě za úkol prozkoumat, jestli se na Faye nepřilepila moc od nebezpečného mága, který povraždil velké množství lidí.

Jake Sullivan od prvního dílu vyzrál z neznámého a podceňovaného mága v důležitého člena Grimnoirské společnosti. Stále se tváří, že neumí do pěti napočítat, ale je to jen maska, která ukrývá přemýšlivého muže, z kterého se stává vůdce a kterého jeho kolegové respektují a poslouchají. Navíc se ve svém volném čase snaží přijít na to, jak magie funguje. Hodně studuje, a i díky tomu se dostává do problému.

Faye se snaží tvářit dospěle, ale pořád je ještě hodně zbrklá. Navíc je stále pod drobnohledem některého ze starších rytířů a většinu z nich nemá kvůli minulosti ráda. Na scéně se objeví několik nových postav, kromě členů Grimnoiru z Evropy jsou to i další mágové, kteří zatím nebyli ke společnosti přijati.

V Magickém poutu se rozvíjí dál příběh, který byl nakousnut v prvním díle Drsná magie. Lidé bez magické moci se bojí těch, kteří jsou magickou mocí nadaní a snaží se je zdiskreditovat, ovládnout nebo využít, podle nátury jednotlivců u moci. Ti, co mají magickou moc, se snaží přežít navzdory vlně nenávisti, která se na ně valí. Pár lidí vidí dál než před vlastní dům a ti se snaží zachránit svět, navzdory překážkám, které jim všichni ostatní staví do cesty. V románu je dobře vidět, jak malé boje o moc můžou překazit snahu postavit se skutečnému nepříteli.

Larry Correia opět napsal příběh, od kterého je problém se odtrhnout. Jeho postavy jsou uvěřitelné, i když jsou nadané mocí, o které se běžnému smrtelníkovi ani nezdá. Autor čtenářům hodí sem tam drobek o tom, jak dopadly v jeho alternativním světě významné postavy naší minulosti. Magické pouto se velmi dobře čte a na konci už čtenář touží po dalším díle.

Vydal: Fantom Print; 2015