Kerstin Gierová: Druhá stříbrná kniha snů (Silber 2)

Přestože šestnáctiletou Liv Silberovou stály hrátky se sny málem život, dál se vydává do říše snů a snaží se objevit její taje a záhady. Sice netuší, jak celá ta nadpřirozená záležitost funguje, ale rozhodně nevěří, že by její schopnost navštěvovat a ovládat sny byla dílem zlovolného démona. Ale má pocit, že ji po snových chodbách pronásleduje cosi zlého…

Uplynuly už čtyři měsíce od chvíle, kdy se Liv společně se svou matkou, mladší sestrou Miou, chůvou Lottie a fenkou Betynkou přestěhovala do Londýna. Bydlí ve velkém domě Ernesta Spencera, nového matčina přítele, společně s jeho dětmi, sedmnáctiletými dvojčaty Graysonem a Florence, navštěvuje prestižní střední školu Frognal Academy, randí s pohledným a obdivovaným Henrym a ve spánku navštěvuje sny.

Gier_Druha-stribrna-kniha-snuLiv nemá chvilku klidu ve dne ani v noci. Jedná se o náhodu, že její sestra Mia začala trpět náměsíčností, nebo někdo přišel na to, jak ovládat její sny? A může s tím mít něco společného Anabel, přestože je v současné době hospitalizovaná na psychiatrické klinice? Ani její soukromý život není bez mráčku. Na první pohled úžasný přítel Henry skrývá řadu tajemství, o která se s ní nehodlá podělit. Setkávají se ve snech, v nichž zažívají dobrodružství i romantiku, ale v reálném životě jim to moc neklape. Tajemná Secrecy, jež píše populární blog Třesky Plesky, si ji vzala na paškál a šíří o ní ohavné drby. A k tomu se na scéně objevuje Philippa Adelaide Spencerová přezdívaná Okrb a dává všemožně najevo, jak moc nesouhlasí s tím, že si její syn Ernest vybral za partnerku rozvedenou a výstřední Američanku se dvěma dětmi.

Liv zůstala sympatickou a mírně ztřeštěnou hrdinkou se skvělým smyslem pro humor a talentem dostávat se do problémů. Henry dokáže být okouzlující, ale zároveň se chová zbytečně tajnůstkářsky a občas i sobecky. Arthur se s nimi po debaklu z prvního dílu snaží usmířit. Grayson se ze všech chová nejrozumněji a nejprozíravěji, navíc Liv pomáhá a ochraňuje ji. Jejich vztah je úžasný, proto nejednu čtenářku napadne, zda tu není prostor pro víc než pro přátelství…

Kerstin Gierová píše lehce, čtivě a vtipně, takže vás její knihy pohltí od první stránky a nepustí až do konce. Naneštěstí jejímu románu chybí propracovanější a ucelenější děj. Skládá se z humorných, romantických a akčních momentů, které spolu ale příliš nesouvisejí. Přesto se jedná o svižný a zajímavý příběh, v němž nechybí ani pár překvapivých odhalení.

Kerstin Gierová pracuje s atraktivním a neotřelým námětem ovládání snů, který ale z hlediska logiky obsahuje celou řadu úskalí. V druhém díle nám svůj snový svět představila o trochu podrobněji než v První stříbrné knize snů a zodpověděla alespoň základní otázky. Přesto se zdá, že se tomuto tématu nevěnuje hlouběji, aby se do něj nezamotala. Zvědavost některých čtenářů tudíž pravděpodobně nebude dostatečně uspokojena.

I v Druhé stříbrné knize snů se jednotlivé kapitoly prolínají s příspěvky z fiktivního blogu Třesky Plesky, jehož autorem je tajemná Secrecy. Každý čtenář jistě přišel s vlastní teorií o tom, kdo Secrecy ve skutečnosti je i jak získává všechny ty přísně soukromé a pikantní drby. Na odhalení si ale musí počkat až do závěrečného dílu, v němž autorka slíbila vše vysvětlit.

Druhá stříbrná kniha snů splňuje všechno, co čtenáři od Kerstin Gierové očekávají: mimořádně čtivý a chytlavý styl, sympaticky trhlou hrdinku, slušnou porci humoru, romantiky a víc než jednu záhadu. A konec opět přináší víc otázek než odpovědí, takže nezbývá než se těšit na závěrečnou Třetí stříbrnou knihu snů.

Vydalo: Cooboo; 2015