Karen Chance: Dotkni se temnoty

Cassie Palmerová je jasnovidka, ale není to žádná šarlatánka, kterých potkáme všude mraky, je to skutečná jasnovidka, která vidí záblesky budoucnosti, většinou té ošklivé a krvavé. Již tři roky se úspěšně skrývá před svým bývalým pánem Tonym. Jenže idylka poklidného žití má brzo skončit. Tony, Cassandřin upíří pán, zjistil, kde žije, a má s ní nevyřízené účty. Hlavně ztráta financí, která ho zasáhla jejím odchodem, se mu příčí. Cassie nehledá jen Tony, ale také upíří senát, který ji chce ochránit, ale zadarmo to nebude. A ve hře jsou ještě další hráči, kteří se snaží Cassie buď využít, nebo zničit. Ona sama většinu času neví proč.

Cassie žila nějakou dobu na ulici, tak to není taková křehotinka, jak by se mohlo zdát. Vyrůstání mezi upíry jí taky dost zocelilo, ale na první pohled je to prostě milá holka. Dost se liší od zažitých stereotypů v žánrové literatuře, není to velká bojovnice, ani lilie, která musí být ochraňována. Není to ani super krasavice, do které by se zamilovali všichni, kteří ji potkají.

Kromě Cassie se setkáme s jejím kamarádem Tomasem, kterého vyslal Senát upírů na její ochranu. Tomas to nemá se svou kamarádkou jednoduché, zvlášť potom, co odhalí jeho tajemství. Bála se o něj a ochraňovala ho, aniž by její pomoc skutečně potřeboval.

Zajímavou postavou je duch Billy Joe, který má dostatek síly, aby samostatně fungoval a myslel, a jenž uzavřel s Cassie spojenectví, protože bydlí v jejím náhrdelníku. Duch alkoholik, který potřebuje sílu od lidí, trochu poťouchlý, ale nikdy nepřekračuje meze, které Cassie vystavila, protože ví, že by ho jinak připravila o přísun síly.

Karen Chance nám představila příběh jasnovidky okořeněný upírskou tematikou, spojila tak dohromady dva zajímavé světy, které se běžně nepotkávají, alespoň ne takhle blízko. V knize se objevují i temní a světlí mágové, autorka si tak stvořila dost postav pro pořádně zajímavé boje, kterých se ale v prvním díle moc nedočkáme. První díl, jak už to tak bývá, spíše čtenáře seznamuje se světem a jeho postavami.

Nápad i zpracování jsou zajímavé, jenže v knize se objevuje několik momentů, kdy jinak rozumná hrdinka jedná tak nelogicky, že se tomu ani nechce věřit. Taková místa do dobře napsaného příběhu nezapadají a slouží jen pro posun děje, jako by to nešlo udělat jinak.

Dotkni se temnoty kromě napínavé zápletky a zajímavých zvratů obsahuje  i humorné příhody, jež čtenáři vykouzlí úsměv na rtech. Ani romantika v knize nechybí. Co by to byl za příběh s upíry, kdyby upíři nebyli uhrančiví a sexuálně přitažliví. Teď už jen s netrpělivostí očekávám, co nám přinese další díl.

Vydal: Baronet; 2012