Petr Heteša: Necrobox

Jednou za rok předloží Petr Heteša čtenářům nový román, vždy plný humoru, akce a digitálních vychytávek. Jeho příběhy se většinou odehrávají v Baltimoru. Jejich hrdinou je obvykle buď policista, nebo agent FBI, bojující se zkorumpovanou korporací, a to většinou ne úplně čistými prostředky. Nejinak je tomu v Necroboxu, novince z nakladatelství Brokilon.

Vítejte v ráji

Atammik je společnost, která má našlápnuto stát se nejmocnější korporací na světě. Díky stínovým modulům genetického kmene, kvantovým tunelujícím nanočásticím a především biotechnologickým mozkovým nanosystémům vám jsou jeho experti schopni zařídit bezproblémový posmrtný život. Stačí jen mít dost peněz a můžete si žít i po smrti jako prasata v žitě, a co víc, pro okolní svět budete stále naživu a plně způsobilí ovládat své impérium. Je to jen věc technických mágů z IT oddělení Atammiku. Stačí mít jen dost tučné konto a splní se vám tu všechna přání. Chcete mít svůj upíří hrad, v jehož podzemí budete mučit nevinné panny? Nebo snad potřebujete ke šťastnému posmrtnému životu koncentrační tábor či sedmdesát panen v harému?

Pokud jste miliardářem a podepíšete smlouvu s Atammikem, máte o zábavu postaráno. Co na tom, že váš mozek bude uskladněn v bioboxu kdesi za polárním kruhem, ve virtuálním městě můžete být jakožto klient společnosti skoro bohem. Kromě týmu expertů vám tam bude k ruce i Judith Millneová, na jejíž adresu můžete směřovat všechny požadavky na vybavení domu i uspokojení svých choutek.

Policista bez bázně a hany

Agent protidrogového oddělení Jon Delaney touží jen po dvou věcech, mít neustálý přísun Jacka Danielse a camelek a dostat se do kalhotek kolegyně Laury Lawerové. Možná by se mu to i podařilo, vždyť Laura požádala Jona o schůzku. Sice chtěla, aby jí poradil s případem podezřelých finančních toků, na kterém dělala, ale pracovní schůzka by se klidně mohla překlopit ve večeři při svíčkách. Když Laura na domluvenou schůzku nedorazila, Jon se pustí do pátrání po tom, co se jí stalo. To je jasné každému, kdo tohohle policajta s urputností buldoka zná. Pokud někdo pomůže hrdinovi zorientovat se a přežít ve virtuálním světě, v němž nemá co dělat, pátrání může pokračovat. A tady přichází ke slovu jistá Karkulka.

Necrobox ze začátku působí mírně chaoticky. Stejně jako Jon poměrně dlouho nevíte, která bije, neboť autor přeskakuje mezi jednotlivými dějovými linkami jako Indiana Jones mezi důlními vozíky. Přesto je zábavné jeho eskapády sledovat. Autor má zápletku dobře promyšlenou a karty rozdal tak, že budete trnout v neustálém napětí, zda se Delaneyova přítomnost ve virtuálním městě neprovalí. Jon je totiž tak trochu neřízená střela, a navíc je děsně urputný. Naštěstí mezi zaměstnanci Atammiku funguje slušně systém službiček a protislužbiček, což mu hraje hodně do karet. Lidově řečeno: „Ty podrbeš záda mě a já je podrbu tobě.“ Pravdou ovšem je, že často nejde o drbání zad jako spíš rozkroku a i ti klienti, kteří si ve virtuálu plní svá přání, jsou pěkná čuňata. Jinými slovy spousta scén, na které narazíte, připomíná ze všeho nejvíc soft porno. V tomto směru se autor utrhl ze řetězu a asi ne každému se to bude zamlouvat.

Necrobox je zábavnou, lehce potrhlou četbou bez vyšších ambicí. Prostě pozdní Petr Heteša, jak ho máme rádi. A komu nevoní propocené kalhotky nebo erotické masáže, ten si může počkat rok na jeho další román. Třeba se autor trochu umravní a přepne zase z módu lehké pornografie do akčního nářezu. Anebo taky ne.

Vydal: Brokilon, 2023
Obálka: Juraj Maxon
Počet stran: 422