Jeff Lemire: Sweet Tooth – Mlsoun 2

Strastiplná cesta chlapce s parohy apokalypsou zničenou Amerikou pokračuje.

Když na konci prvního svazku série Mlsoun skončil Gus v Abbotově koncentračním táboře, byl to pro čtenáře vážně šok. Zvlášť když na posledních stránkách zjistil, jak velkou část viny nese na chlapcově uvěznění jeho dosavadní parťák a ochránce Jepperd. Proto není divu, že se v druhé knize snaží vazoun svou chybu napravit. Jenže ono to nebude tak lehké.

Druhý svazek se skládá ze dvou příběhů a jedné kapitoly, která je propojuje.

Zvířecí armády

Zatímco Gus za mřížemi Abbotova tábora navázal přátelství s ostatními zvířecími dětmi (především prasečí dívenkou Wendy), Jepperd spolu s bývalou zdravotní sestrou Lucy a dívkou Becky naváže spojenectví s partou magorů v maskách vedenou mužem jménem Glebhelm. Protože jen s touhle zvířecí armádou má šanci Guse a ostatní zvířecí děti z tábora Domobrany osvobodit. Ale ani ty nesedí na zadku a pokusí se ze zajetí utéct.

Jeff Lemire se ani náhodou nesnaží vyprávět příběh lineárně, přeskakuje od jedné dějové linky k druhé a zpět. Navíc vždy v té nejvíc vypjaté situaci, takže nutí čtenáře obracet stránku za stránkou a nenechá ho vydechnout. Ale ani v téhle akční jízdě zakončené bitvou, za kterou by se nemusel stydět ani George Miller, nezapomíná poodhalit pár střípků z mytologie Gusova světa, a to díky novým objevům Dr. Sigha. Právě z jeho úst zazní poprvé jméno Anchor Bay. Opravdu se nacházejí všechny odpovědi na otázku o chlapcově původu na Aljašce, jak se stárnoucí vědec domnívá?

Obchoďák

Jakousi mezihrou mezi příběhem Zvířecí armády a epizodou Ohrožené druhy je část nazvaná Další dobrodružství chlapce a vazouna. Po výtvarné stránce se liší jednak tím, že jsou stránky s panely koncipované jinak, než je běžné (nikoliv na výšku, ale na šířku). Příběh je také více vyprávěn textem než pomocí obrázků. Děj se nikam neposouvá. V podstatě jde jen o doplnění zásob a díky ostrým dialogům je zde vidět prohlubující se krize vztahů ve skupině.

Ohrožené druhy

V prologu k Ohroženým druhům se Jeff Lemire se soustředí především na to, co během prvních let pandemie prožily Wendy, Becky a Lucy. Příběh každé z nich je kreslený jiným stylem, což jim dodává na pestrosti. O tuto část komiksu se podělili kreslíři Matt Kindt, Emi Lenoxová a Nate Powell.

Mezi Gusem a Jepperdem to i nadále váženě skřípe, nicméně na hádky není čas. Po nějakých dohadech se skupina rozhodla vyrazit směrem k Anchor Bay, kde snad doktor Sigh nalezne odpověď na otázku, jak se narodil Gus, který je podle jistých stop prvním ze zvířecích dětí. Ale než tam doputují, čeká je ještě spousta nových setkání. To nejnovější například s Walterem Fishem, záhadným přeživším, který obývá skvěle vybavený vault. Všechno je však mnohem složitější. Ani zde není o akci nouze a vzhledem k tomu, že se skupina několikrát rozdělí, má Jeff Lemire možnost i v Ohrožených druzích využít svůj dar paralelního vyprávění. Zde tedy novátorsky tak, že jednu dějovou linii vypráví pomocí panelů v horní části stránky, duhou zároveň na panelech dole.

Emocemi nabitá jízda plná dějových zvratů je zakončená, jak už je u autora zvykem, biblicky kryptickou snovou sekvencí a závěrečným cliffhangerem, který jasně ukazuje, že pokračování Mlsounovy cesty na Aljašku bude ještě drsnější.

Vydala: CREW, 2022
Scénář: Jeff Lemire
Kresba: Jeff Lemire, Matt Kindt, Emi Lenoxová, Nate Powell