Hellraiser – milník symbolizovaný hlavolamem

Lačnit touhou neuhasitelnou po rozkoších nepatřících do tohoto světa by mohlo být i povznášejícím a inspirativním pocitem. Pokud by ovšem nešlo o touhy přízemní, vyvolávané niternou prázdnotou. Ty obvykle přinášejí pouze bolest, krev a smrt.

Frank Cotton, dobrodruh, zhýralec, veskrze povrchní a poživačný člověk, je již unaven sám sebou. Vyzkoušel na vlastní kůži všechny podoby rozkoše, které mu mohl, ať už dobrovolně, či ne, dopřát svět kolem něj. Vše se změnilo, jakmile získal informace o Lemarchandově kostce, hlavolamu, který když rozluští, pozná rozkoše nepocházející z běžně známé reality. Netušil ovšem, že se jeho představy s pojetím rozkoše z této naprosto jiné reality mohou naprosto rozcházet. To už je ovšem pozdě, hlavolam byl vyřešen, otevřen a Frankovi se dostalo za doprovodu zvuku zvonů něčeho, co již nelze zvrátit, anebo ano? Rozhodně se o to pokusí. To už na scénu přichází příběh jeho mladšího bratra Roryho, jeho ženy Julie a zakřiknuté kamarádky Kirsty.

Novela vyšla v novém překladu Milana Žáčka v nakladatelství Carcosa v edici Temnosti jako její třetí svazek. Pochází z pera prakticky všem známého a neobyčejně originálního a všestranného hororového spisovatele Cliva Barkera a stála u zrodu jedné z nejvýznamnějších filmových sérií všech dob. Jeho Hellraisera symbolizovaného kostkou, cenobity a Pinheadem zná prakticky každý nebo o něm alespoň někdy něco zaslechl.

Díky novému vydání se českému čtenáři naskytla možnost toto kultovní dílo lehce získat a přečíst si ho. Clive Barker se zhostil více než se ctí role scenáristy a režiséra filmové verze, čímž rozvinul původní myšlenku do vizuální podoby a posunul tím i sám sebe na tvůrčím žebříčku o něco výše.

Novela Hellraiser opravdu stojí za přečtení. Každý milovník filmové série se může v roli čtenáře vnořit do textu, z nějž na něj dýchne temnota disfunkčních partnerských vztahů mezi lidmi doprovázená zvuky zvonů po otevření Lemarchandovy kostky, přinášející místo nesplnitelně zvrácené touhy pouze bolest, krev a smrt…

Vydala: Carcosa, 2021
Původní název: The Hellbound Heart
Překlad: Milan Žáček