Tania Del Rio & Will Staehle: Warren XIII. a prokleté třináctiny

Nejmladší ředitel na světě Warren XIII. se s partou kamarádů a kouzelným hotelem vydává na novou výpravu, tentokrát na širé moře.

Warren právě slaví třinácté narozeniny, když jeho pohyblivý hotel plavící se po moři ztroskotá na ostrově plném pirátů. Zatímco se pokouší spřátelit s děsivými obyvately ostrova a opravit hotel, někdo unese jeho nejlepšího přítele, obrovskou chobotnici Črtíka. Warren má srdce na správném místě, a tak se pochopitelně vydá kamaráda hledat. Snaží se nevěnovat pozornost prokletí, kvůli kterému se celým generacím Warrenů lepí smůla na paty.

Warren ušel od prvního dílu pořádný kus cesty. Vždyť na začátku byl obyčejným poskokem v obyčejném hotelu. Nikdo netušil, co za tajemství se skrývá v chodbách a ve sklepení hotelu. Společně s Warrenem a jeho přáteli čtenáři od začátku překonávají překážky a hrnou se z jednoho nebezpečí do druhého. A teď mají šanci vydat se na poslední výpravu, při které se opět všechno pokazí. Na cestě za záchranou Črtíka čtenáři potkají nejrůznější tvory, vyluští hádanky a uvědomí si, jak je důležité mít laskavé srdce.

Kniha Warren XIII. a prokleté třináctiny je sice určena pro čtenáře od devíti let, ale stejně jako předcházející díly si ji užijí různé věkové skupiny. Příběh není ani na chvíli nudný, naopak se pořád něco děje. Postavy se často dostávají do velkých problémů, ale díky svému důvtipu a vzájemné pomoci překonávají i ty největší překážky. Přestože jde o třetí knihu, určitě dokáže lehce vtáhnout čtenáře bez znalosti předchozích dílů, protože příběh skvěle funguje i samostatně.

Pro každý díl byla vybrána jedna konkrétní barva, ve které jsou následně vyvedeny všechny ilustrace. Modrá barva Prokletých třináctin skvěle podtrhuje, že hotel získal novou schopnost a plaví se většinu času po moři. Samotné obrázky, které má na svědomí Will Staehle, jsou přitom velice detailní a plné struktur. Díky pečlivému zpracování může čtenář na každé straně vidět grafický zásah, ať už v podobě malých nebo celostránkových ilustrací nebo různých nápisů či promluv postav. Právě všechna grafika včetně ilustrací perfektně sedí k tomu, co se zrovna děje. Například když se hotel naklání ve vlnách, naklání se i text na stránce. Tyhle drobnosti pak pomáhají k vytvoření atmosféry a dělají ze čtení Warrena XIII. a prokletých třináctin zážitek.

Knihy o Warrenovi jsou potěchou pro oči i duši a zamilují si je různé kategorie čtenářů. V Prokletých třináctinách se originální příběh od Tanii del Rio a Willa Staehla představuje nejspíš naposledy. Ale kdo ví, třeba se jednou Warren XIII. nebo jeho následovníci vrátí a ukážou nám, co dalšího hotel dovede.

Vydala: Paseka, 2021
Ilustrace: Will Staehle
Překlad: Barbora Punge Puchalská