Tania Del Rio, Will Staehle: Warren XIII. a šeptající les

Warren XIII. je právoplatným majitelem jediného pohyblivého hotelu na světě. Společně se svou partou přátel a hosty putuje z místa na místo a získává na popularitě. Jenže když hotel zakopne v blízkosti temného lesa, Warren musí čelit čarodějnicím a dalším nebezpečným stvořením.

Warren se se svým hotelem snaží držet daleko od Zlohvozdu, protože se v něm pohybují velice zvláštní tvorové včetně dvouhlavých veverek a žab se zuby. Stromy šeptají tajemným jazykem, a především tam přebývají čarodějnice. Jejich královna Kalvína navíc vypsala odměnu na dopadení hotelu, protože jedním z blízkých Warrenových společníků je proslulá „parfumérka“ Beatrice – lovkyně čarodějnic. Chytá je do malých prosklených lahviček a za každou lapenou se jí na kůži objeví tetování růže. Květinami má už pokryté celé tělo, proto se stává hlavním terčem čarodějnic, které chtějí pomstít své uvězněné sestry.

Teprve dvanáctiletý Warren má sice ropuší obličej, všichni ale vědí, že má srdce na správném místě. Na svých krátkých nožičkách bojuje za svůj hotel, který mu vždy byl domovem, a nezanedbává hosty ani své kamarády. Chce, aby se všichni cítili pohodlně a byli v bezpečí.

V příběhu se objevuje tolik přátelských postav, že je snadné si oblíbit nejen hlavního hrdinu. Ať už je to Warrenův nezodpovědný a věčně hladový strýc Rupert či obrovská chobotnice Črtík, jež se chová jako domácí mazlíček. Zajímavé je pak znásobení nepřátel, proti nimž se musí Warren postavit. Nejsou to jen zmiňované čarodějnice, ale také imitátor schopný proměnit se v jiné osoby či podezřelý muž, který ve svém autě neustále krouží kolem hotelu s kufrem plným hadů.

Oproti prvnímu dílu Warren XIII. a vševidoucí oko je Šeptající les mnohem napínavější. Warren a jeho přátele se řítí z jednoho nebezpečí do druhého, a tak nejen dětský čtenář bude nedočkavě otáčet stránky a zatajovat dech. Ani tentokrát nechybí různé hádanky a šifry a samozřejmě originální ilustrace téměř na každé straně. Will Staehle všechno sladil do černo-zelené a doplnil tak dobrodružný příběh Tanie del Rio.

Šeptající les si můžete přečíst i bez znalosti prvního dílu. Série je sice určena primárně dětem od devíti let, ale příběh si snadno zamilují i starší generace čtenářů. Projdete spletitým šeptajícím lesem, dozvíte se, kdo je to mízoskveč, a nakonec budete toužit po pokračování, na kterém se momentálně pilně pracuje.

Vydala: Paseka, 2018
Překlad: Barbora Punge Puchalská
240 stran / 369 Kč