Lene Kaaberbølová: Pomsta Chiméry (Divočarka 3)

Ani ve třetím díle dánské dětské fantasy série hlavní hrdinka Klárka Asková nezahálí a snaží se s pomocí lidských i zvířecích kamarádů odhalit, co nebo kdo bere energii nejen rostlinám, ale i dalším živým stvořením. A možná se jí podaří odhalit stará tajemství a napravit skoro zapomenuté křivdy.

Před nedávnem se Klárka vypořádala s velkou hrozbou, když se jí podařilo zlou Chiméru připravit o křídla a s nimi i o její ohromnou moc. Od té doby se Klárka věnuje škole a kamarádovi Oskarovi. Domov s ní sdílí Kocour, ale její maminka z jejích divočarských schopností rozhodně není nadšená. Všechno je tak nějak v pořádku až do chvíle, kdy se Klárka trošku zasní a stane se zvířátkem, které se lapilo do pasti, a je nucena prožívat jeho kritické okamžiky. Byl to sen, nebo skutečnost?

Pomsta Chiméry je třetí příběh magické fantasy série pro děti od dánské spisovatelky Lene Kaaberbølové. Divočarka v zácviku Klárka Asková tentokrát nebojuje s Chimérou přímo, ale snaží se vypátrat její tajemství, její minulost a důvod, proč napáchala tolik zla a ublížila mnoha divočarům a zvířátkům. Zároveň Klárka uvažuje nad tím, jestli ona sama je hodná, nebo by ji mohlo pošpinit zlo. Dětský svět najednou z černé a bílé přechází do odstínů mezi tím.

Třetí díl série Divočarka je napínavý a dobrodružný, ale chybí mu lehkost předchozích příběhů. Zápletka s Chimérou už trochu působí jako nastavovaná kaše a možná by to chtělo se poohlédnout po jiných potížích, které by mohla Klárka s přáteli řešit. Jako obvykle se ukazuje, že důležitou roli hraje odpouštění, odvaha a sebeobětování, kde nenávist, vztek a pomsta nemá své místo.

Divočaři se nikdy nenudí, protože existuje spousta zvířátek v přírodě, která potřebují jejich pomoc. Pomsta Chiméry rozhodně není poslední Klárčino dobrodružství, a tak uvidíme, co dalšího ji ještě čeká.

Vydal: CPress, 2019
Ilustrace: Jan Patrik Krásný
Překlad: Markéta Kliková