Elly Blakeová: Ohnivá krev (Ledová krev 2)

Ledový trůn je zničen, země má nového vládce, ale kletba boha východních větrů Euruse zlomena nebyla. Minax, z trůnu vysvobozené stvoření stínů, po celé zemi ledových zanechává mrtvá těla a Ruby ho často vídá ve vidinách. Zatím marně pátrají s bratrem Mléčem v knihách po informacích, jak Minaxe porazit a kletbu zlomit.

Arcus se ujal povinností následníka trůnu a má plné ruce práce dovést zemi ledových, vyčerpanou dlouhými vojenskými výpady, znovu k prosperitě a navázat s okolními zeměmi přátelské vztahy. Ruby se mu snaží stát po boku, ale ledoví dvořané mezi sebou ohnivou dívku neradi vidí a dávají svůj nesouhlas s její přítomností často najevo. Ruby se proto cítí osamělá a odstrčená. Kdyby jí aspoň netrápily podivné sny v bdělém stavu, které ji přenáší do země ohnivých, nebo jiné, které ji spojují s Minaxem a jeho řáděním. Na to, jak stvoření stínů porazit, zatím s bratrem Mléčem nepřišli, jediné vodítko, které mají, by znamenalo vydat se do Sudésie, země ohnivých. Jenže cesta po moři je velmi náročná a bez znalosti námořní cesty není možné k břehům Sudésie doplout. Naštěstí se na ledovém dvoře objeví nečekaný spojenec a Ruby se vydává na cestu, aby nejen mohla Minaxe porazit, ale i pochopit vlastní ohnivé nadání, jež ji doposud pomáhali rozvíjet jen ledoví mistři.

Kanaďanka Elly Blakeová se narodila ve Windsoru, kde dosud žije s rodinou a psem huskym. Ohnivá krev je její druhou knihou. Tento rok v červnu dopsala svou třetí knihu s názvem Night Blood, která uzavírá trilogii Ledová krev. Snad se jí v překladu brzy dočkáme i u nás.

Ruby je věrná své impulzivní povaze a horká hlava ji často dostane do nesnází. Arcus, ledový mistr a král, svou vřelost i nadále dobře skrývá. Dvořané ledového dvora jsou záludní a čtenáři budou překvapení, co si na hlavní hrdiny vymysleli. Nové postavy, s nimiž se Ruby shledá, jsou zajímavé, nejsympatičtější však je bezesporu lehkovážný mladík Kai.

Ohnivá krev je pěkné a čtivé pokračování Ledové krve, u kterého jsem se nenudila. Příběh má rychlý spád a závěrečný střet je vyloženě překvapivý. Jen je škoda, že Elly Blakeová podléhá trendům současné literatury pro mládež a neváhá zařadit do příběhu i milostný trojúhelník. Některým čtenářům však může naopak tahle zápletka připadat zajímavá.

Kdo má chuť poznat další část světa Elly Blakeové a zákonitosti ohnivých mistrů, Ohnivou krví zklamaný nebude.

Vydal: CooBoo, duben 2018
Série: Ledová krev