Alex Flinn: Čarovná

Po Netvorovi se čtenářům dostává do rukou druhá kniha s čarodějkou Kendrou. Čarovnou ale mohou číst i ti, kdo se s Kendrou ještě nesetkali, protože na první román nenavazuje a čarodějce dělají společnost jiné postavy.

Příběh začíná nevšedně dlouhým prologem o tom, jak Kendra přišla k magii. Dalo by se i říct, že je to příběh pro děti, protože se čtenáři setkají i s upravenou verzí pohádky O perníkové chaloupce. Avšak v podání Američanky Alex Flinn se jedná o trochu drsnější verzi, kde jsou na plotě z kůlů dětské hlavičky.

Flinn_CarovnaAž po padesáti stranách začíná příběh o Emmě, která žije v domě se svojí matkou a otcem, jenž se k nim nastěhoval, až když byly Emmě tři roky. Emma je teď v dospívajícím věku a všechno se mění. Tátova pravá dcera z předchozího vztahu se kvůli smrti své matky přistěhuje k nim. I když se zpočátku zdá, že si nevlastní sestry Emma a Lisetta budou rozumět, ne všechno se vyvíjí podle očekávání. Nejenže mezi nimi narůstá rivalita o tátovu pozornost, ale jejich vzájemné rozpory se přenesou i do školních chodeb. Nevlastní sestry se ale nebudou hádat pouze o otce, jejich vzájemná žárlivost se později projeví i u prvních lásek, a jako by toho nebylo ještě málo, přimotá se do toho také samotná Kendra.

Alex Flinn poměrně jednoduchou zápletku natáhla do tři sta padesáti stran a postupem času začíná být příběh čím dál víc unavující a nezáživný. Aby si čtenáři od hlavní dějové linie alespoň na chvíli odpočinuli, vložila autorka do románu i o něco málo zajímavější Kendřiny historky z minulosti. V jedné z nich se čtenáři přesunou do dubna roku 1912 a setkají se s nepotopitelnou lodí ‒ Titanicem. S tím i souvisí to, že příběh v první osobě vypráví víc lidí než ústřední postava Emma. Pár odstavců patří Kendře, ale na dalších stránkách se na scéně objevují další vypravěči. Jedním z nich je například také Ludvík, francouzský dauphin.

Čarovná je kniha vhodná především pro mladší čtenářky, poněvadž pohádkový motiv O perníkové chaloupce není jediný, jenž se v knize objeví. Ani přes všechny bonusy tato kniha nepatří k těm nejlepším. Mnohem lépe jdou autorce kratší příběhy, které nemají tolik zbytečných odboček a dlouhých nezáživných odstavců.

Vydal: MOBA; 2015