Stacey Kade: Čekání na zázrak (Mezi nebem a zemí 3)

Zázrak. Přesně to zrovna potřebují Alona Dareová, Lily Turnerová a Will Killian. Alonina duše sídlí v Lilyině těle a nic menšího než zásah shůry zřejmě nedokáže vyřešit jejich situaci. Alona a Lily byly navíc za života rozdílné jako den a noc.

Kade_Mezi-nebem3Bývalá královna střední školy skončila vlivem několika faktorů v těle Lily Turnerové, jež upadla do kómatu po automobilové nehodě. Alona má sice nové tělo, ale vůbec si to neužívá, protože nemá žádný návod, jak přesvědčit své okolí, že je Lily. Zároveň ji děsně štve, že přichází o své skutečné já. Přemluví své kamarády a novou rodinu, aby jí alespoň říkali Ally. Jediný, kdo zná pravdu, je Will, který dokáže vidět duchy a mluvit s nimi. Situace začíná být kritická, proto se Ally a Will rozhodnou poohlédnout se po pomoci někoho dalšího.

Stacey Kade servíruje čtenářům třetí díl série Mezi nebem a zemí střídavě z pohledu Alony a Willa. Zpočátku se oba dva snaží vyřešit Aloninu neobvyklou situaci, ale později se pouští do pátrání po duchovi, který straší Aloninu bývalou kamarádku Misty. Oba o sobě zjišťují zajímavé věci. Alona zjevně není jen sobecká mrcha a Will dokáže být víc než Puňťa Nuňťa. Jejich vzájemné jiskření začalo trochu pokulhávat, protože toužit po holce, co se zrovna usídlila v těle dívky, která měla status nejlepší kamarádky, a nikoliv sexuálního idolu, je víc než trochu divné. Bohužel s Aloniným novým tělem vymizela i lehkost, ironie a humor, a místo toho se objevily konfliktní situace a dojemné slzavé scény.

Autorce se podařilo se ctí vybruslit z prekérní situace, do které hrdinku uvrhla. Konec sice čtenáře nepřekvapí, ale není ani krutě přeslazený. Zkrátka je tak akorát. Trochu záhadou zůstává, proč je Alonina macecha najednou překládána jako Mothra (není to její jméno).

Čekání na zázrak je závěrečným dílem série Mezi nebem a zemí, jedné z mála, která by se dala označit jako nadprůměrné čtení v žánru young adult v našich vodách. Není moc sérií pro mladší čtenáře, které nepracují s osvědčeným klišé po vzoru Stmívání. Alona rozhodně není žádná naivní pipka v koutku, ale královna školy. Co na tom, že skončila jako duch v červených trenýrkách na tělocvik. Na vtipu a průbojnosti ji to neubralo. Poslední výhodou téhle série je rozhodně její délka. Pouhé tři díly.

Vydal: Fragment, 2014