Karen M. Moning: Horečka Dananů

V románu Horečka Dananů se již potřetí vracíme do Dublinu, v němž se pomalu bortí zeď mezi světem lidí a Dananů. Válka se blíží a je jen na Mac, aby se ji pokusila odvrátit.

Moning_horecka-dananuMac přijela do Irska chytit vraha své sestry. Stálo ji to hodně bolesti, nyní už alespoň ví, kdo její sestru zabil. Stojí ale před mnohem větším problémem. Do země proudí portálem mezi světy Danani, Sinsar Dubh si žije svým životem a Rowena, vůdkyně vidoucích, rozhodně nemá Mac příliš v lásce. Všichni ti, kdo jsou nyní v její blízkosti, jako by něco tajili – student Christian, který toho nějak moc ví o zdi mezi světem lidí a Dananů, princ V’lane, který jí nedopřeje klid, i Barrons, jenž se více než zdatně vyhýbá odpovědím na všechny MacKayliny otázky. V Dublinu se ale šíří temné zóny a Mac tuší, že se blíží válka.

MacKayla už dávno není tou rozmazlenou Američankou, která přijela do Irska s tím, že teď ji tedy budou všichni poslouchat. Už neteskní po růžových šatech a blond vlasech. Stala se bojovnicí, která dělá, co je potřeba. Myslí strategicky, přemýšlí a pátrá, navzdory strachu, který ji svírá. A konečně se stává postavou, která si zaslouží čtenářův respekt.

Jejím sekundantem, učitelem a průvodcem je knihkupec Jericho Barrons, který není ochoten toho o sobě mnoho prozradit, a pokud už něco řekne, tak jen z donucení. Je tajuplný, charismatický, působí nebezpečně, odtažitě a některými svými činy až chladnokrevně. Občas je těžké pochopit, proč dělá, co dělá, zvláště když není zvyklý a ani ochotný cokoli vysvětlovat a komukoli se zpovídat.

Stejně jako v předchozích dílech se i v Horečce Dananů dočkáme více otázek než odpovědí, mnoho věcí otevřených v prvním dílu zůstává i nadále nedořešeno a čtenář tak balancuje na hranici frustrace a zvědavosti, zda alespoň na další stránce se konečně něco málo dozví. Karen M. Moning v tomto dílu zvědavost svých čtenářů alespoň trochu ukonejší, před své čtenáře předestírá více ze svého světa a odhaluje kousky historie Dananů, díky nimž si Mac, a s ní i čtenář, spojuje další dílky skládačky.

Na rozdíl od knih Temná horečka a Krvavá horečka se zde již nevyskytují žádné zbytečné a irelevantní informace, které nemají s příběhem a světem Dananů nic společného, příběh nabral na tempu a obrátkách. Vnitřní monology hlavní hrdinky mohou působit značně zdlouhavě, na druhou stranu v tomto dílu akce střídá akci a hlavní hrdinka si jen tak neodpočine. Závěrečná akční až thrillerová sekvence na hranici hororu je důkazem, že autorka neváhá nechat své postavy projít takovým peklem, že čtenář okamžitě zatouží po dalším dílu.

Vydal: Jota; 2013