C. C. Hunter: Hlas měsíčního svitu

V předchozích dílech poslala maminka šestnáctiletou Kylie do Údolí stínů, místa, kde napravují problematickou mládež. Ve skutečnosti tam však učí nadpřirozené druhy, jak spolu vycházet. Kylie se během posledních dvou měsíců snažila vyrovnat se skutečností, že není obyčejným člověkem, ale nadpřirozenou bytostí, a ke všemu takovým druhem, který nikdo nezná.

Studentka Kylie Galenová je chameleon, ale zatím netuší, co to znamená. Daniel, její biologický otec, svou dceru navštěvuje jako duch a přislíbil jí pomoc při pátrání. Ledacos by mohl objasnit také Malcolm, Kyliin dosud neznámý dědeček, jenže se mu najednou nedá dovolat. Kdosi dívku stále vábí do lesa a ona neví, zda se jedná o léčku ze strany Maria, který ji chce vidět mrtvou, nebo o přátelskou návštěvu. Kylie se zjevuje další duch a hledá pomoc. Tentokrát se však jedná o osobu, která ještě nezemřela. Lidé z FVJ chtějí na dívce provádět experimenty a neštítí se do toho zatáhnout její maminku. Na jednu puberťačku už je toho dost, a to má ještě problémy s kluky.

Hunter_Udoli_stinu4Hlavní hrdinka je sympatická a ochotná udělat cokoliv, aby ochránila své kamarády. Kylie by si přála, aby se maminka dala opět dohromady s otčímem. Snad proto nemůže vystát maminčina nového přítele Johna. C. C. Hunter sděluje čtenáři další informace za života Kyliiných spolubydlících – upírky Delly, čarodějky Mirandy, a jejích přátel. Pozornost věnuje také Holiday, vedoucí tábora, a Burnettovi, jejímu upírskému společníkovi.

Milostný trojúhelník mezi Kylie, Lucasem a Derekem vnáší do příběhu pořádnou dávku napětí. Elf Derek si uvědomil, že Kylie miluje, až když bylo pozdě. Hlavní hrdinka se mu sice neváhá svěřit s problémy a myšlenkami, ale chodí s vlkodlakem Lucasem. Ten však nedokáže akceptovat Kyliinu komunikaci s duchy, ani přátelství s Derekem. Mezi Kylie a Lucasem to nemůže z dlouhodobého hlediska fungovat, protože jeho rodina a smečka budou vždy proti ní. Kromě toho mají jeden před druhým spoustu tajemství, a to vztahu rozhodně neprospívá.

Čtvrtá kniha z cyklu Údolí stínů navazuje na závěr třetího dílu s názvem Proměněna za soumraku s odstupem pouhých několika málo minut. Fantasy příběh s prvky detektivky, hororu a romantiky snadno upoutá čtenářovu pozornost. Kniha je plná tajemství, emocí, humoru, dramat a překvapení. Akčním a krvavým scénám se autorka vyhýbá a v případě souboje pouze sděluje, co se stalo. Tento díl se netočí okolo zlovolného Maria, ale věnuje se především vztahové linii, pátrání po informacích o chameleonech, mezi něž Kylie patří, a snaze pomoct duchům, jež se hrdince zjevují.

Hlas měsíčního svitu je vyprávěn ve třetí osobě z pohledu Kylie a ubíhá svižně. C. C. Hunter popisuje okolí stručněji, ale charakter postav propracovala. Politika nadpřirozených bytostí poukazuje na předsudky a nutnost chovat se podle zaběhnutých pravidel. Zaujmou informace ohledně Kyliiných schopností a neustálých změn obrazu mozku. Kusé údaje o fungování FVJ poodhalují činnost záhadné organizace, přesto nestačí uspokojit čtenářovu zvědavost.

Pokud máte v oblibě sérii Vampýrská akademie, Zavržený, Nesmrtelní, Akademie Evernight nebo Kronika Drakeových, jistě u vás uspěje i tato kniha. Velice napínavý a emotivní závěr dává tušit, že další díl přinese spoustu změn a novinek. Finální pátou knihu série Údolí stínů, nazvanou podle kempu pro nadpřirozené teenagery, plánuje nakladatelství Baronet vydat v listopadu tohoto roku.

Vydal: Baronet; 2013