Řezník Bakly hlásí návrat v audioknize z produkce Walker & Volf

Miroslav Žamboch a Bakly k sobě patří jako kvalitní steak a dobré pivo, a to už od roku 2003, kdy jejich první příběh v Klubu Julese Vernea pod názvem Bez slitování vyšel. Od té doby se Baklyho origin dočkal dalších sedmi většinou kladně přijatých knih. Ale kdo je vlastně Bakly?

Bývalý gladiátor a žoldák na volné noze se sebedestruktivními sklony je pravým opakem druhého slavného autorova hrdiny Koniáše. Zatímco ten jde na věci spíš rozumem, Bakly je spíš hromadou svalů, která má blíž k meči než k diplomacii. Přestože se s ním život nemazlil a sám sebe fakt nemá vůbec rád, působí tenhle bývalý gladiátor se smutnou minulostí jako ten dobrý. Ale spíš mimochodem, bezděčně. Ostatně i jeho první dobrodružství je toho zářným příkladem.

První kniha zastihla Baklyho ve chvíli, kdy konečně splatil skoro všechny dluhy a k jejich definitivnímu pokrytí mu zbývá přijmout a dokončit poslední zakázku – doprovodit jistého účetního do vzdáleného města a pomoci mu (spíš jako ochranka než jako Dr.Watson) vypátrat, zda syn zámožného obchodníka nepropadl nekalým kšeftům. Hned po prvních pár stránkách je jasné, že se vše záhy zkomplikuje a že Baklymu nezbude nic jiného než se sítí intrik a spiknutí, jimiž je záhy obestřen, probít, jak se dá. Že za sebou nechá krvavou skrumáž a haldy zlámaných končetin, je nasnadě.

Přestože se z Baklyho za ta léta stala kultovní postava domácí fantastiky, doposud se nedočkal vlastní audioknihy. S tou přišlo až audiovydavatelství Walker & Volf. Není ani divu, vždyť knihám Miroslava Žambocha mistr zvuku Radek Volf a herec Zdeněk Velen věnovali nejednu nahrávací hodinu. Takže po Drsném spasiteli a Koniášovi upřeli pozornost na řezníka Baklyho a je to návrat vskutku důstojný.

Zdeňek Velen zvolil velice civilní přednes. Dalek jakéhokoliv pitvoření a přehrávání provede posluchače poměrně dost spletitým příběhem bravurně a s grácií. Ať už jde o Baklyho skřípnutého životem, účetního Ochinota, jenž jako pravý hrdinův opak užívá života plnými doušky, nebo jakékoliv jiné mužské či ženské postavy, vždy je od sebe jemnou změnou v tónu hlasu perfektně odlišil. Kniha má dost spletitý děj a udržet pozornost a neztratit se v něm dá posluchači přes všechnu narátorovu snahu trochu práci.

Po zvukové stránce nelze knize vytknout nic. Radek Volf rozumí svému řemeslu, a tak poslech neruší žádné šumy ani jiné nepříjemné zvuky. A přestože je těch více než dvanáct hodin nabito dějem plným odboček, bude i náročnější posluchače díky kvalitnímu narátorovi a dobře zvolenému hudebnímu doprovodu první Baklyho dobrodružství bavit.

Miroslav Žamboch: Bakly: Bez slitování
Vydavatelství: Walker & Volf
Čte: Zdeněk Velen