Skottie Young: Kulma drát (Nesnáším Pohádkov 2)

Byla jednou jedna šestiletá holčička v růžových šatičkách, která snila o světě plném magie, zázraků a smíchu. Její přání se vyplnilo a Gertruda se ocitla v magickém Pohádkově, odkud nedokázala najít cestu zpět domů. Ač uplynula dlouhá desetiletí, Gertruda snahu o návrat domů nevzdává a při své cestě se nebojí jít přes mrtvoly.

Gertruda sice vypadá jako milá šestiletá zelenovlasá holčička, ale duševně jí je už přes třicet a Pohádkov, kulma drát, už ji vůbec nebaví. Vlastně jí z něj tak trochu víc hrabe. Shodou okolností se jí podařilo odstranit předchozí královnu Pohádkova Mrakétu, a proto musela zaujmout její místo na trůnu magické říše. Gertruda rychle zjišťuje, že vladaření je děsná nuda a podepisování nehorázné spousty dokumentů. Její pracovní cesty do různých koutů Pohádkova neuvěřitelně často končí velkým bum, křach, prásk, šmik, prsk… Naštěstí věrný hmyzák Láďa dokáže včas přistavit dýňový kočár, tedy služební auto. A takhle to, kulma drát, pokračuje, dokud nepřijde Zima a Gertruda nedostane padáka.

Gertruda není jediný smolař široko daleko. Dalším je drak Duncan, jehož cesta se v Pohádkově protne s tou její. Ale Gertruda se nevzdává, i když společně s bojovou sekerou ochutná, kulma drát, krutou porážku od nečekaného a strašlivého nepřítele, což jí Láďa bude ještě hodně dlouho připomínat. Gertruda také zaskočí do Kloboukového příručního skladu, aby zjistila, že musí častěji provádět jeho dezinfekci. Vše završí taková menší apokalypsa na dalších sto let, za kterou, kulma drát, může Gertruda. Kdo taky jiný, že?

Komiksová kniha Nesnáším Pohádkov 2: Kulma drát obsahuje sešity 6 až 10. Tentokrát se jedná z velké části o samostatné příběhy propojené hlavní postavou, ne o jednu souvislou dějovou linku. Sérii napsal a nakreslil Skottie Young, který pracoval na několika komiksových sériích pro Marvel a získal ocenění za zpracování Čaroděje ze země Oz. V osmém sešitu se objevuje hostující kreslíř Jeffrey „Chamba“ Cruz. Jeho ilustrace jsou hodně odlišné, ale k příběhu se naprosto hodí.

Vypadá to, že v Pohádkově tentokrát došli vhodní vypravěči, protože kapitoly se obejdou bez úvodu, jede se rovnou naplno. Příběhy obsahují roztomilé pop kulturní odkazy, jako je třeba Zima přichází či inspirace Cablem z marvelovského univerza. Veškerá roztomilost a něžnost je vykompenzovaná zmasakrovanými vnitřnostmi či velkými plamennými výbuchy.

Nesnáším Pohádkov 2 je sladká noční můra, nevhodná pro děti, ale dospělí si ji mohou v klidu skvěle užít. Není nic škodolibějšího než se bavit utrpením druhých a Gertruda rozhodně nechává Pohádkov trpět často a neskutečně kreativně.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Michael Talián
Počet stran: 144