Zaslíbená Země Nezemě 6 nechá čtenáře na chvíli vydechnout

Zaslíbená Země Nezemě přivádí už pošesté čtenáře do brutálního světa ovládaného démony, kde jsou lidé lovnou zvěří. Autoři stvořili příběh zdánlivě bez naděje. Přesto na ni čtenáři opakovaně narážejí zas a znovu. Když totiž prcháte před démony, je naděje něco jako základní součást vybavení pro přežití.

Předchozí díl série zanechal děti na útěku před bandou loveckých démonů. Ray se pokusil monstra odlákat od ostatních, ale brzy se dostal do úzkých. Pomoc přišla z nečekaného směru. Jenže věci jsou jinak, než to vypadá, a Ray s Emmou jsou opět nuceni uvažovat o tom, kdo je jejich přítel a kdo nepřítel. Když se pak dozví důležité informace nejen o samotných démonech, musí znovu zvážit své dosavadní plány.

Vzhledem k tomu, jaké tempo nastavili autoři v prvních svazcích, bylo jen otázkou času, než tohle tempo začne zpomalovat. A ten čas nastal s šestým dílem série. I přesto, že se čtenáři dozví celou řadu nesmírně zajímavých informací a dojde i na několik zásadních odhalení, všechno plyne pozvolna a příběh přestal spěchat. Děti, které utekly ze sirotčince, se mohou na chvíli zastavit a vydechnout si a spolu s nimi i čtenáři.

Konečně je více poodhalena minulost světa, v němž se příběh odehrává. Pro někoho může být původ lidožravých démonů poněkud zklamáním, na druhou stranu je patrné, že autoři s tím počítali už od samého začátku, protože nyní začíná pomalu dávat smysl název celé série. Dojde samozřejmě na již tradiční hutnou atmosféru a i trochu čtenářské deprese, ačkoliv ne tak koncentrované, jak tomu bylo dříve.

Na přetřes znovu přijde i kontroverzní téma velkochovů a velkovýkrmen, které přineslo sérii nebývalou pozornost médií po uvedení první řady anime. Kaiu Širai a Posuka Demizu do tématu nezabředávají více, než je nezbytné, a nesnaží se na sílu nutit čtenářům poselství. I tak je to znepokojivé a jistou paralelu v tom určitě vidí všichni.

Kresba zůstává stále stejná, tentokrát se však Posuka Demizu nevyžívá tolik v roztomilých výrazech dětských hrdinů, takže až na pár výjimek zůstanou čtenářské city ušetřeny.

Zaslíbená Země Nezemě sice poněkud zpomalila, ale není to na škodu. Dává tím čtenářům možnost si trochu oddechnout, než na ně autoři navalí další emocionální nálož, o jejímž příchodu snad ani nelze pochybovat.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 200