Komiksová Iko vyráží na Zem bojovat s vlčími vojáky

Cinder musí na Zemi vyslat tajného agenta, který se může postavit vlčím vojákům a přežít. Co třeba někoho, kdo není člověk? Jako svou věrnou kamarádku, androidku Iko?

Královna Levana byla poražena, na trůn usedla dlouho ztracená princezna Selene, tedy kyborg Cinder, a mezi Měsícem a Zemí zavládl křehký mír. Jenže aby se ho podařilo udržet, Cinder musí splnit svůj slib – stáhnout ze Země všechny Levaniny zmutované vlčí vojáky. Ti se však jejímu příkazu vzepřou a zabíjejí nevinné lidi.

Androidka Iko se vydává na Zemi, aby se se zmutovanými vlčími odpadlíky vypořádala. Jenže nemá tušení, že jeden z nich se rozhodl vyvolat vzpouru a jako nepřítele všech mutantů označil měsíční královnu Selene, tedy Ičinu nejlepší kamarádku Cinder. A tak se Iko dostává do nebezpečí, musí se spojit se svými přáteli a doufat, že to nakonec všichni přežijí…

Čtenář se postupně setká se všemi oblíbenými hrdiny ze série Měsíční kroniky – s kyborgem Cinder, tedy měsíční královnou Selene, císařem Kaiem, Scarlett a vojákem Vlkem, kteří se konečně vrátili na farmu do Francie, s kapitánem Thornem a jeho partnerkou, geniální hackerkou Cress, kteří společně na Zemi distribuují léky proti smrtelné nemoci letumóze, nebo s bývalou princeznou Winter, jež nyní působí jako měsíční velvyslankyně, a jejím strážcem a partnerem Jacinem, který si touží splnit svůj dávný sen – vystudovat na Zemi medicínu.

A samozřejmě nesmí chybět asi strážce Kinney, kterého Cinder pošle na Zemi, aby Iko s její nesnadnou misí pomohl. Problém je v tom, že Kinney nemá Iko ani trochu rád, protože je to android. Nevěří, že by její emoce a city mohly být skutečné, a domnívá se, že to všechno jen hraje. Jenže Iko k němu nejspíš chová i něžnější city, kterých by jako android neměla být schopna, přestože je maskuje předstíranou nenávistí a kousavými poznámkami.

Čtenář se dozví i něco málo o Iko, i když větší část si autorka nejspíš nechává až do druhého dílu. Proč je Iko tak zvláštní android, kterého mnozí považují za přístroj s vadným osobnostním čipem? Snad se ve druhém díle konečně ukáže, co s Iko geniální vědec Garan provedl, že je tak lidská, i když není člověk.

Nechybí komplexní zápletka skládající se z více dějových linií, které se postupně prolínají, akce, nebezpečí, trocha humoru a romantiky. Marissa Meyerová tu jen tak mezi řádky nadhazuje i vážnější témata – jako třeba to, co z člověka dělá člověka – maso a kosti, nebo city a osobnost? Iko tudíž přináší všechno, na co jsou čtenáři od Marissy Meyerové zvyklí a milují to, ale komiksová podoba tomu dodává další rozměr a činí z toho jiný zážitek.

Kresba je jednoduchá, monochromatická, laděná pouze do modré barvy. Ničemu to ale nevadí, během pár stránek si na tu záplavu modré zvyknete a jednotlivá okýnka jsou přehledná, takže je Iko vhodná i pro lidi, co komiksy nemusí.

První svazek z celkem dvou dějově zapadá mezi Winter, čtvrtý díl Měsíčních kronik, a novelu Něco starého, něco nového, která na závěr série navazuje (u nás vyšla ve sbírce povídek Hvězdy nad hlavou). Pokud jste Něco starého, něco nového četli (stejně jako já), některé věci už budete vědět, ale to z požitku z Iko nic neubírá.

Iko můžu všem fanouškům Měsíčních kronik vřele doporučit, a to i těm, kteří komiksům neholdují nebo s nimi teprve začínají. Protože je to prostě Iko. A Marissa Meyerová. A Měsíční kroniky. Komiks Iko zkrátka chcete a potřebujete.

Vydal: Egmont, 2018
Kresba: Doug Holgate
240 stran / 349 Kč