Alexandra Ivy: Strach z temnoty (Strážci věčnosti 9)

V devátém dílu paranormální série Strážci věčnosti přichází s vlkodlaky ta správná sranda a boj proti Temnému lordovi nabírá grády.

Ivy_Strach_temnotyCainovi se splnil životní sen. Z „podřadného psa“ se souhrou nejen magických okolností stal čistokrevným vlkodlakem, jak bylo předpovězeno proroctvím. Byl by to fajn život, kdyby si předtím neznepřátelil Salvátora, krále vlkodlaků. Ke všemu se ocitnul v roli ochránce vzácného proroka Cassandry, pro které pase nejedna nadpřirozená bytost. Caine si svou roli docela užívá, ale Cassandra ho velice přitahuje a není snadné udržet touhu na uzdě.

Cassandra je čtvrtá z geneticky pozměněných a v dětství unesených dcer vlkodlačice Sofie. Přisluhovači Temného pána ji ukryli v temném podzemním vězení a snažili se využít jejích vizí. Odtamtud se dívka dostala až po třiceti letech, když na ni narazil Caine, který v intrikách proti její rodině a vlkodlakům nebyl nevinně. Každopádně se ve správnou chvíli zachoval jako hrdina a od té doby dělá Cassie doprovod a ochránce. Cassandra vyrostla v izolaci a nemá zkušenosti s normálním životem a moderními vymoženostmi. To ovšem neznamená, že neví, co chce.

Alexandra Ivy znovu dokazuje, že námluvy dvou vlkodlaků jsou daleko zábavnější než randění s upírem, pokud jím tedy není Viper z Chicaga. Příběh Caina a Cassandry se začal odehrávat už v románu Za hranicí temnoty (6. díl série). Oba se mihli i v následujících dílech, ale byla to jen předehra pro jejich vlastní romanci. Strach z temnoty se odehrává částečně paralelně s Spoutanými temnotou.

Oba hlavní hrdinové jsou sympatičtí a mnohé čtenářky jistě potěší návrat oblíbených postav z předchozích dílů série. Tedy s výjimkou Leveta, který naštěstí dostal minimum prostoru, ale důležitého. O to víc se na scéně objevuje jeho nejnovější předmět zájmu s talentem pro manipulaci a koníčkem v podobě kecání do vztahů jiným. Kromě Temného lorda je hlavní zápornou postavu Gaius (to opravdu není shoda jmen). Upír dlouho pobýval ve světě za Závojem a plní příkazy svého pána, který mu slíbil, že mu vrátí jeho zavražděnou manželku až…až…až…

Ve Strachu z temnoty se blíží zúčtování mezi přisluhovači Temného lorda a nadpřirozenými bytostmi, jež si rozhodně nepřejí jeho návrat. Alexandra Ivy tím uzavírá jednu z dějových linek série, kterou začala vyprávět v prvním díle Zrození temnoty, kdy se obyčejná dívka Abby stala Kalichem. V tuhle chvíli by Strážci věčnosti mohli skončit, ale autorka sérii ještě neuzavřela, protože zbývá stále mnoho záležitostí nevyřešených a mnoho nadpřirozených bytostí teprve musí vstoupit do vážného vztahu. Bohužel je Strach z temnoty zřejmě posledním příběhem v češtině. Nezbývá než se tedy vrhnout na čtení v anglickém jazyce.

Vydaly: Levné knihy, 2013