Rachel Hartman: Dračí posel (Serafína 2)

Dračí posel Serafína hledá další polodraky a snaží se zabránit válce

V Tanamútu, zemi draků, vypukla válka. Comonot, dračí generál, nalezl úkryt v Goredu, království lidí. Jenže tím Gored ohrožuje – a lidé nebudou mít ve válce proti drakům žádnou šanci. Jedinou nadějí na záchranu zůstává polodračice Serafína a její přátelé.

Hartman_SerafinaSerafína zjišťuje, že takzvaní ityasárové, lidští a dračí míšenci, mají zvláštní schopnosti. Měli by dokázat propojit své mysli a vytvořit jakousi neviditelnou obrannou hradbu, jež by mohla ochránit lidi před draky. Serafína jako jediná dokáže pomocí imaginární zahrady ve své mysli navázat myšlenkové spojení s ostatními draky. Nezbývá jí nic jiného než se vydat na dlouhou a nebezpečnou cestu a najít ostatní polodraky a přesvědčit je, aby jí pomohli ochránit lidí.

Hledáním polodraků všechno teprve začíná. Ukazuje se, že všichni ityasárové nejsou takoví, jaké si je Serafína představovala, a že ne všichni mají chuť jí pomoct. Hlavním problémem se ovšem stává polodračice Jannoula, kterou Serafína před lety uvěznila ve své mysli, protože začala ovládat její tělo i jednání. Jenže Jannoula se osvobodila a neváhá ovládat mysli a těla ostatních ityasárů, čímž Serafíninu dost ožehavou misi ještě víc zkomplikuje.

Serafína se učí přijmout svou dvojí podstatu, kterou celý život pečlivě skrývala. Také se snaží porozumět své zvláštní schopnosti a uvědomuje si, že zahrada v její mysli možná není úplně tím, čím si myslela. Větší prostor zde dostává němý akrobat Abdo, co se Serafínou komunikuje pomocí myšlenek a věrně ji doprovází. Právě tato schopnost ho ale učiní lákavou obětí pro Jannoulu. Ta dost dlouho zůstává záhadou, protože není zřejmé, jaké jsou její skutečné motivy.

Romantická linka zde stejně jako v prvním dílu hraje druhé housle. Princ Lucian Kiggs si musí vybrat mezi povinností a láskou. Všechno je ale daleko složitější. Lucian totiž svou snoubenku princeznu Glisseldu má rád jako sestru a Serafína je zase její nejlepší přítelkyně. Autorka tento zapeklitý propletenec vyřešila dost neobvykle a poměrně otevřeně.

Rachel Hartman zvolila poměrně odlišný způsob a dynamiku vyprávění než v prvním díle s názvem Příběh draků. Dračího posla tak posunula mnohem blíž ke klasické epické fantasy než k young adult literatuře. V knize nechybí překvapivá odhalení a zvraty, které dokazují, že si autorka příběh dobře promyslela a dala si na jeho zpracování záležet.

Přesto Dračímu poslovi chybí větší spád a napětí. První polovina více než čtyřsetstránkové knihy hrdinové putují z místa na místo. Rachel Hartman na scénu přivádí množství nových postav, aniž by čtenář měl možnost se s nimi blíže seznámit. V druhé polovině knihy se ale vrací staří známí z prvního dílu a konečně se začíná řešit válečný konflikt mezi lidmi a draky. Do děje se tak dostává napětí, svižnost i špetka romantiky.

Rachel HartmanDračím poslovi přinesla stylem i obsahem propracovaný příběh o dracích, polodracích a lidech, ve kterém nechybí pořádná dávka nečekaných odhalení a zvratů. Žádnému fanouškovi dračí tematiky by tudíž tato dvoudílná série o polodračici Serafíně neměla uniknout.

Vydal: Fragment; 2015