Sherrilyn Kenyon: Dance with the devil

Je tomu už devět století, kdy byla vesnice, již měl střežit obávaný Temný lovec Zarek, brutálně vyvražděna. Vina za tento hrůzný čin byla vždy přisuzována právě Zarekovi, a nyní nastal čas soudu.kenyon_dance

Před devíti sty lety byl Zarek strážcem a ochráncem vesnice, která padla za oběť jeho běsnění. Od té doby Zareka provází pocit viny. Domnívá se, že čin spáchal, přestože si na něj nevzpomíná. Za krveprolití, jež padá na jeho hlavu, byl bohyní Artemidou odsouzen k exilu na Aljašce, ve zmrzlé pustině daleko od kohokoli, komu by mohl ublížit. Jenže trest vyhnanství Artemidě nestačí a nyní chce jeho hlavu. Je tak na soudkyni Astrid, aby rozhodla, zda si ten nejvyšší trest zaslouží. Ukazuje se, že nesrovnalostí v jeho vzpomínkách je víc, než se na počátku zdánlivě jednoduchého případu zdálo, a je možné, že za vyhlazením vesnice je někdo dočista jiný. Zarek by tak byl odsouzen k smrti jako nevinný. Astrid se Zarekem mají jen několik dní, aby odhalili pravdu o tom, co se před dlouhými staletími doopravdy stalo.

Zarek je vyvrženec, kterým ostatní Lovci pohrdají a zároveň se ho obávají. Jeho soukmenovci se ho straní, protože je psychopat a zabiják – alespoň to si o něm všichni myslí. Zarek si za ta staletí zvykl na bolest, na osamělost a věčnou zimu, hlad a žízeň, k nimiž byl svým vyhnanstvím odsouzen. Kvůli peklu, jímž si prošel jako člověk i po své smrti jako Temný lovec, je plný nenávisti a vzteku, ztratil víru v dobro. Zároveň je to však zranitelný muž, který svou něžnou stránku dává najevo jen dokonalými řezbami a péčí o lidi v nejbližším městě. Snad si tím vynahrazuje životy ztracené před všemi těmi staletími.

Zarek, jeho krutá minulost, utrpení, povaha i srdce připomínají upíra Zsadista, hrdinu Probuzeného milence z pera J. R. Ward. Hrůzy, jimiž si Zarek prošel, kým se stal, i jakým mužem se jeví navenek a jaký je uvnitř, to vše dokáže zlomit srdce čtenářům, či spíše čtenářkám tohoto románu.  Vzhledem k předchozím dílům série Zarekův příběh vzbuzuje otázku, zda se autorka předháněla sama se sebou, jaký nejhorší osud dokáže svým hrdinům připravit. Protože v této soutěži Zarek prozatím bez debat vítězí.

Astrid je nymfa, sestra tří Sudiček, jež byla vyvolena stát se soudkyní všech provinilých Lovců. Aby dostála nestranné spravedlnosti, vždy zcela oslepne až do doby, kdy nad obviněným vynese rozsudek. I díky tomu poznává něžnou duši Zareka, kterého nesmí ani na vteřinu opustit a který se před ní, snad ovlivněn její slepotou, pomalu otevírá, a odhaluje tak něžného muže, jenž se v něm skrývá. Astrid je silná žena, neústupná a spravedlivá soudkyně, zároveň však starostlivá a plná lásky, díky níž dokáže prohlédnout skrz Zarekovu masku.

Jakkoli se může zdát, že zápletka je docela jednoduchá – dva lidé jsou rozmazlenou bohyní nuceni být spolu –, příběh jako celek zas tak jednoduchý není. Autorka na stránkách románu vykresluje a pomalu odkrývá tajemství a zákoutí komplexního světa, a čtenář tak spolu s postavami zjišťuje, že to, co si dosud myslel, je nejspíš zcela jinak.

Na čtenáře čekají mnohé zvraty, zajímavé vedlejší postavy, krvavé boje a akční bitky s nepřítelem, jenž dosud jen trpělivě vyčkával na svou příležitost k pomstě, již kdysi přísahal vykonat. Sherrilyn Kenyon napsala nádherný milostný román, který jeho čtenáře pobaví, dojme i dožene k slzám a jenž autorka elegantně protkla nesmrtelným příběhem Malého prince.

Dance with the Devil má vše, co čtenáři, a především čtenářky od paranormálních romancí chtějí, proto ho tak mohu s čistým svědomím doporučit.

V roce 2013 vyšel román ve slovenském překladu pod názvem Tanec s diablom, v českém překladu se ho však prozatím nedočkáme.