S. D. Perry: Konspirace Umbrella (Resident Evil 1)

Raccoon City: odlehlá horská komunita, kterou znenadání postihne série brutálních vražd v okolních lesích. Začnou se šířit bizarní zprávy popisující útoky zákeřných stvůr, zčásti lidských… zčásti ne. V epicentru úmrtí stojí temná, odloučená usedlost mocné farmaceutické společnosti Umbrella Corporation.

Perry_Konspirace_UmbrellaRaccoon City sužuje série kanibalistických vražd, i když několik obětí bylo zjevně ožvýkáno divokou zvěří. Místní tisk spekuluje o sektě lidožroutů s agresivními hlídacími mazlíčky. Policie těžce tápe, a proto je k případu přizvána jednotka S.T.A.R.S (Special Tactics And Rescue Service). Vrtulník průzkumné skupiny Bravo potká záhadná nehoda při přeletu nad opuštěným Spencerovým sídlem, a proto musí neprodleně do akce tým Alfa. Nastupují Jill, Chris, Barry, Joseph, velitel místní jednotky S.T.A.R.S – Albert Wesker. Tým Alfa brzy zjišťuje, že těžce podcenil nebezpečí ukryté v lesích okolo Raccoon City. A to zatím netuší, že se v jejích řadách skrývá zrada.

Filmy ze série Resident Evil i videohra, na jejímž základě kniha Konspirace Umbrella od S. D. Perry vznikla, jsou poměrně známé, a proto není tajemstvím, že jednou z překážek týmu Alfa budou zombie. Naštěstí členové týmu mají pružnou mysl a s jejich existencí se mrknutím oka vyrovnají. Většina s pevnými nervy snáší i další experimenty, které na ně občas vybafnou. Hororová atmosféra vydrží jen pár stránek a pak už se to pěkně kosí. Objevuje se hned několik hororových klišé ve stylu Alfreda Hitchcocka nebo Stevena Spielberga, ale v případě Resident Evilu to nefunguje. Místo strachu se nejspíš čtenáři budou v hlavě honit následující myšlenky: Kolik lidí z týmu Bravo přežilo? Kdo umře dál? Jaké pěkné monstrum se objeví? Kdo nakope zrádci zadnici?

Dějová linka na první pohled odpovídá herní minulosti. Členové týmu neoperují jako celek nebo ve dvojicích, ale ve většině případů sami za sebe, což logicky nahrává nepříteli i zrádci, ale u her to není nic neobvyklého. Hlavní postavy musí během likvidace překážek plnit různé záhadné úkoly a hledat ukryté klíče, aby se dostaly o dveře či patro  (úroveň) dál. Na úplném konci samozřejmě čeká silný boss, kterého musí zlikvidovat, aby byla mise „dohraná“. Charaktery jednotlivých postav nejsou příliš propracované, i když rozhodně nejsou vzájemně zaměnitelné.

Resident Evil 1: Konspirace Umbrella je lehké „vraždíme zombie a jiné prevíty“ čtení, které poskytne na pár hodinek příjemný relax, ale nezapomenutelný dojem bohužel nezanechá.

Vydal: FantomPrint, 2014