Abigail Gibbsová: Růže podzimu (Temná hrdinka 2)

Trafalgarské náměstí v Londýně je pro Autumn Roseovou stejně známé jako pro Violet Leeovou, kterou vídá ve snech. Autumn však žije v paralelním světě Čaromocných, k nimž sama patří a o nichž lidé vědí.

Gibbs_Ruze-podzimuČaromocní jsou magickou silou nadané bytosti, které žijí s přírodou v rovnováze. Při nedostatku síly si ji dokáží půjčit z přírodních zdrojů, ale co si půjčí, musí opět vrátit. Jsou vegetariáni a na první pohled je lidé poznají podle zlato-červených ornamentů, které pokrývají půlku těla včetně tváře. Lidé se jich obávají hlavně proto, že mezi nimi žijí Extermini, kteří magické schopnosti zneužili a zneužívají ve svůj prospěch na úkor ostatních bytostí a neštítí se jim vzít život.

Autumn Roseová, šestnáctiletá Čaromocná, žila od malička se svou babičkou, vévodkyní z Domu Věčného léta. Po její násilné smrti se Autumn přestěhovala z Londýna za rodiči do malého přímořského městečka, kde se její lidská matka a Čaromocný otec záměrně distancují od všeho dění dvoru temných bytostí a jejich politiky. Autumn stále truchlí pro svou babičku, skrývá, kým je, a snaží se přizpůsobit novým podmínkám. Přežívá do doby, než bude plnoletá, aby mohla začít pátrat, kdo stojí za babiččinou smrtí. Namísto školy pro Čaromocné navštěvuje školu lidskou, kde má za úkol chránit studenty před magickými útoky Exterminů. Spolužáci se jí vyhýbají a je terčem jejich posměšků a urážek. Se začátkem nového školního roku přichází do školy další Čaromocný, člen královské rodiny Athenea, princ Fallon. Potkává ho na každém kroku a zjišťuje, že královská rodina ví o smrti babičky více, než jí sdělili. Navíc se Autumn stále častěji zdají sny o Violet Leeové, pronásledované vampýry.

Abigail Gibbsová sérii o Temných hrdinkách, jež jsou proroctvím předurčeny zachránit jednotlivé národy, začala trochu netradičně. V první knize Večeře s vampýrem čtenářům představila příběh druhé hrdinky z proroctví, a v druhém dílu Růže podzimu se vrací k první hrdince, předurčené najít ostatní dívky, která se v první knize jen mihne. Příběh Violet je v pokračování série doplněn o další podrobnosti a začíná se splétat s Autumniným. Druhou knihu je možné přečíst i jako první, příliš to plynutí děje celé série nenaruší. Kapitoly jsou psané v první osobě z pohledu Autumn nebo Fallona.

Hlavní postava příběhu Autumn truchlí po babičce a touží po jediném, najít jejího vraha. K Čaromocným i k lidem je nedůvěřivá, což se po prožitém traumatu není čemu divit. Princ Fallon, který ji celou knihu provází, je správný kladný hrdina. Jednání některých na první pohled přívětivých postav čtenáře překvapí a zákeřní Extermini sledují vlastní cíle.

Pojetí magie i světa je originální, avšak během čtení jsem si vybavila nejednu přečtenou knihu. Není to ale až tak okaté jako v první knize, jež působila jako poslepovaná z částí románů jiných autorů. Růže podzimu se mi četla dobře, ač jsem stále čekala, kdy se Autumn vzchopí. Jsem zvědavá na další hrdinku a doufám, že vzejde z radostnějších poměrů než obě předchozí.

Vydal: Knižní klub, 2014