Cat Wintersová: Ve stínu černých ptáků

Podzim roku 1918. Na bojištích první světové války umírají miliony vojáků. Své oběti si vybírá i epidemie španělské chřipky. Mezi lidmi se šíří hysterie z nemoci i ze zrádců a německých přisluhovačů. Všeobecný chaos se nevyhnul ani slunnému San Diegu, vzdálenému přes půl světa od zákopů.

Winters_Ve-stinu-cernych-ptakuŠestnáctiletá Mary Shelley Black míří z Portlandu ke své tetě Evě do San Diega. Úřady jejího otce obvinily ze zrady a zatkly. Její matka, lékařka, zemřela při porodu svého jediného dítěte. V San Diegu žije rodina jejího milého Stephena, i když on sám jako osmnáctiletý narukoval do armády a byl poslán do Francie. Její teta se přátelí se Stephenovým starším bratrem, který pracuje jako fotograf duchů. Vzhledem k tomu, že smrt má právě žně, tak jeho ateliér bývá obležen množstvím pozůstalých. Brzy po Shellině příjezdu přichází zpráva, že Stephen Embers na bojišti padl. Dívce se brzy její milý začne po nocích zjevovat a tvrdí, že ho mučí černí ptáci. Zbláznila se, nebo vidí ducha?

Shell je velmi inteligentní dívka se zájem o techniku. S oblibou rozebírá gramofon, fotoaparát nebo telefon. Její ovdovělá tetička z ní bývá na prášky, přestože obě dělí pouhých deset let, ale občas to vypadá, že dospělejší je právě mladší Shell. Brzy po Stephenově úmrtí prožije dívka svou vlastní klinickou smrt a od té doby se jí mladík zjevuje. S tvrdohlavostí sobě vlastní se Shell pokouší zjistit, co nedopřává jejímu milému klid. Co jsou zač černí ptáci a existují vůbec duchové?

Prvotina Cat Wintersové kombinuje prvky historického románu, duchařského příběhu, hororu, detektivky a pár kapek psychothrilleru. Zároveň nabízí depresivní, pochmurnou atmosféru posledních měsíců světové války a brutálního řádění španělské chřipky z pohledu šestnáctileté dívky. Ve stínů černých ptáků rozhodně není čtení pro slabší povahy. Ale je naprosto originálním příběhem, který u nás nemá obdoby. Na otázku: „Je ta kniha pěkná?“ by pravdivá odpověď zněla: „Není, ale je neskutečně zajímavá a dobře napsaná.“

Grafici se v tomhle případě velmi vyřádili. Kromě výrazného značení kapitol a úvodních stránek jsou součástí i dobové fotografie ladící k tématu příběhu.

Chcete se bát? Nebojíte se depresivní hysterické atmosféry? Přečtěte si strhující příběh šestnáctileté Mary Shelley Black (ano, hlavní hrdinka se skutečně jmenuje jako autorka Frankensteina), který se skutečně mohl stát. Nebo snad nevěříte v existenci duchů?

Vydala: Jota, 2014