Colleen Houcková: Tygrův osud

V předchozích třech dílech se čtenáři seznámili s indickými princi Dhirenem a Kišanem. Pohlední bratři kráčí po světě přes tři sta let kvůli prokletí, jež má za následek jejich nedobrovolné proměny v tygry.

Houck_Tygruv_osudKelsey už splnila tři úkoly vedoucí k vysvobození Rena a Kišana z tygrova prokletí. K úplnému zlomení stačí najít poslední dar – ohnivý bič, s jehož pomocí mohou cestovat časem. To se ale snadněji řekne, než udělá, jelikož se dívka nachází v zajetí mocného nepřítele Lokeše. Princové ji osvobodí, ale tím cesta plná nebezpečí a bolestivých ztrát teprve začíná. Hrdinové se vydávají do Indického oceánu, přičemž musí řešit také osobní problémy. Kelsey se zasnoubí s Kišanem a Ren se s tím nedokáže vyrovnat.

Během uplynulých výprav bojovala Kelsey s Krakenem i mega-žralokem, ale proti Lokešovi působili oba tvorové neškodně. Dívka se projeví jako houževnatá bojovnice, ačkoliv se jí daří pouze díky darům od bohyně Durgy. Uběhly dva roky od okamžiku, kdy byla vtažena do neuvěřitelného světa, kde mýty a legendy ožívají. Tentokrát bude čelit fénixovi, rákšasům, převtělení bohyně Durgy a spoustě podivných bytostí, s nimiž musí nalézt společnou řeč nebo jim ukázat svou sílu.

Ohleduplný Kišan podstoupí pro svou milovanou jakoukoli oběť, ale v přítomnosti bohyně Durgy na to zapomíná. Čtenářky pobaví scény, kdy se Ren stará o Kelsey jako matka kvočna (po cestě do Himaláje ji obleče tak, že se sotva hýbe). Oba bratři se v průběhu dlouhých let změnili a vyspěli v lepší muže. Kišan se víc otevřel a naučil se, že vítězství týmu může být i jeho výhrou. Ren touží po vlastní rodině a spřízněné duši, kterou vidí v Kelsey.

Čtenáře udiví náhlá změna v chování u pana Kadama, která jej nutí uvažovat nad tím, co za tím vězí. Špičkování mezi bratry a soupeření o Kelseyinu přízeň oživuje děj, stejně jako minulost princů a Lokeše. Autorka poodhaluje další záhady včetně využití magických předmětů, mezi něž patří had Fanindra, šál, náhrdelník nebo božské mango. Aby nezůstalo pouze u artefaktů, vymyslela nadčasový prototyp ponorky a jachty, která vypadá jako kříženec futuristické lodi a člunu z Disneylandu.

Čtvrtý díl Tygří ságy nese název Tygrův osud a nabízí pořádnou dávku exotiky, dobrodružství, romantiky a akce. Fantasy příběh je vyprávěn v první osobě z pohledu Kelsey. Cooleen Houcková vkusně využívá různých citací či básní od slavných autorů, mezi něž patří Lord  Alfred Tennyson, W. Shakespeare nebo Walter de la Mare. Vzhled postav popisuje stručněji, takže musí zapracovat čtenářova fantazie, o to víc pozornosti však věnuje gestům, okolí či myšlenkám hlavní hrdinky. Autorka zdůvodňuje, proč dotyčný učinil to či ono rozhodnutí a jak k němu dospěl.

Příjemná odpočinková četba pro mládež ubíhá středním tempem, ale u napínavých nebo akčních scén nabírá na obrátkách. Finále příliš nepřekvapí, ale přiznávám se, že v něco podobného jsem doufala.

Vydal: CooBoo; 2014