KayLynn Flandersová: Pod štítem magie

Hálendijské království prohrává válku na hranicích a proslýchá se, že jejich nepřátelé disponují prastarou magií. Král se odhodlá k ráznému kroku. Svého syna a následníka trůnu pošle prošetřit situaci na severní hranici a svou dceru provdá k jižním sousedům. Nikdo z nich netuší, že nepřítel je blíž, než čekali.

Princezna Jennesara slaví své sedmnácté narozeniny, když se dozví, že její otec slíbil její ruku princi Enzovi ze sousední Turie. Princezna, bratrem přezdívaná Jenna, by raději vyrazila do války, protože v boji nad svým bratrem vyniká, ale pro dobro království a rodiny vyrazí do Turie. Dobře ví, že její bratr Atháren (přezdívaný Reno) a její otec jí tím chtějí zajistit bezpečí.

Magii v jejich království může používat jen panovník a jeho dědic. O dva roky starší Reno je sice obdařen léčivou magií, ale talent pro magii, i když ji neumí ovládat, má i Jenna. Když naposledy dva královští sourozenci měli magický talent, v království vypukla nelítostná občanská válka a lid z toho vinil královskou princeznu, která povstala proti staršímu bratrovi. Jenna a Reno mají mezi s sebou výborný vztah, ale v jejich okolí není nouze o pochybovače i zrádce.

Pod štítem magie je příjemná a čtivá young adult fantasy oblečená do lehce středověkého hávu s magickou nádivkou. Jenna patří mezi akční princezny, ale není to multitalentovaná superhvězda. Mečem se sice umí ohánět, ale když jde do tuhého, nezbývá jí než prokázat, že tréninkové lekce si dobře zapamatovala, protože zabít protivníka není totéž jako vyřadit cvičného partnera. Sice má talent na magii, ale i tu se musí naučit. Je cílevědomá a odhodlaná. Aby odhalila zrádce ohrožující její rodinu, je ochotná obětovat víc než dost.

Hlavní hrdinové románu Pod štítem magie jsou starší teenageři, což je i skupina, pro kterou je příběh primárně určen. Americká autorka KayLynn Flandersová se snaží vyhýbat některým klišé, ale ta k žánru young adult zkrátka patří. Velkým plusem byla vedlejší postava Mari, která pro lumpárnu nešla daleko.

Čas strávený s knihou Pod štítem magie byl příjemný, román je osvěžující, některé chvíle byly velmi napínavé, ale pro ostřílené a zkušené čtenáře nešlo o nic šokujícího ani plného zvratů. Své fanoušky si příběh určitě najde a ti budou netrpělivě čekat na pokračování o princi Renovi.

Vydal: Fragment, 2023
Překlad: Zdík Dušek
Počet stran: 384