Dívka ze světa Venku – úspěšná kombinace hororu a pohádky

Na poli s mangami se objevil nový titul. Je dobré omrknout aspoň první díl, protože Dívka ze světa Venku se nestala zahraničním hitem pro nic za nic… Navíc nakladatelství Gate, které se této mangy ujalo, vydalo v rychlém sledu už čtyři díly z této jedenáctidílné uzavřené série a další dva ještě letos přibudou.

Šiva je malé děvčátko žijící v zemi Venku, prokletém území obývaném strašnými monstry, jejichž dotyk přenáší nákazu – prokletí, kvůli němuž se lidé stanou stejnými příšerami. V péči pana učitele, jenž je sám jedním z černých rohatých monster z Venku, žije ve vylidněné vesnici, která nedávno podlehla nákaze, a čeká, až si pro ni přijde její tetička. Jenže situace se ubírá jiným směrem, než by si Šiva nebo pan učitel přáli.

Autor vystupující pod jménem Nagabe má na kontě pár dalších příběhů – většinou se však jedná o takzvané one-shot tituly, tedy samostatně stojící jednodílné mangy. Dívka ze světa Venku je jeho nejdelší a nejúspěšnější dílo. Ačkoliv je první díl poněkud těžkopádnější na rozjezd, kdy Nagabe místy trochu nešikovně vysvětluje některé informace ohledně fungování světa, pořád je to značně zdařilý start, který zaujme čtenáře především díky atmosféře. Kombinace pohádkovosti a roztomilé naivity Šivy s hororovým prostředím je v mnoha ohledech kouzelná. Brnká na ty správné struny a dokáže dojmout i nahnat husí kůži. Příběh, který se v úvodních svazcích série otevírá, není prozatím nijak složitý, ale dává tušit, že to celé bude možná trochu zašmodrchanější.

Jisté je, že věci rozhodně nebudou takové, jaké se jeví na první dobrou, což částečně vyplulo na povrch hned v prvním dílu. Nagabe se nebojí patosu a jistých typů klišé, ale zatím se mu daří nesklouzávat k emocionálnímu vydírání, což je vždycky trochu oříšek, jakmile je ve hře malé dítě. Doufejme, že mu tento přístup k tématu vydrží.

Nagabe není pouze scenáristou, mangu si i sám kreslí. Kresba staví stejně jako příběh především na atmosféře – není kdovíjak detailní, v některých případech působí trochu naivně, stejně jako sama Šiva, ale k příběhu sedí. Je tak nějak milá a podtrhává celkové pohádkovo-hororové ladění knihy. Manga není zrovna upovídaná, a o to víc tak kresba vynikne.

Dívka ze světa Venku ještě neukázala celý svůj potenciál, ale už teď má co nabídnout – hořkosladké vyprávění s příjemně potemnělou atmosférou bude ideální volbou na nadcházející podzimní večery.

Vydal: Gate, 2022
Překlad: Anna Cima