Zaslíbená Země Nezemě 7 – nová cesta za poznáním

Pobíhat zemí plnou lidožravých démonů je nebezpečná záležitost. Když se ale ženete za svobodou, musíte občas trochu riskovat. Děti ze sirotčince Grace Field House by vám o tom mohly povědět svoje.

Děti se konečně dostaly do bezpečného úkrytu, k němuž je nasměroval tajemný pan Minerva. Jenže to, co se zpočátku zdálo jako vytoužený ráj, není ve skutečnosti tím, po čem děti touží. Jsou tak nuceny spojit síly s podivínským obyvatelem krytu, který se nijak netají tím, že by se nových okupantů nejradši zbavil. Emma s Rayem se ovšem nehodlají vzdát hledání pana Minervy ani cesty do lidského světa, a tak se vydávají podle vodítek na další pouť, aby prozkoumali terén plný divokých démonů. Mají s sebou sice výpomoc, ale z té by se mohla vyklubat spíš kudla v zádech.

Zaslíbená Zeme Nezemě v předchozím svazku konečně trochu zpomalila ve zběsilém tempu, které do té doby autorské duo statečně drželo. Sedmý díl pokračuje v nastaveném rytmu – už se v každé kapitole čtenáři nedozvídají zásadní odhalení a není tu tolik chytrých úvah, jimiž se děti snaží převézt své nepřátele. Přesto zde intrikaření nechybí, a jak je u Posuki Demizu a Kaie Širai zvykem, má to grády jak v psané, tak kreslené podobě.

Emma, Ray i ostatní už rozhodně nejsou rozkošná neviňátka, s nimiž se čtenáři seznámili v prvních dílech. Ačkoliv jim stále zůstává roztomilý kukuč, to, co vypustí z pusy, je leckdy značně děsivé – ať už se jedná o chladnou logiku nebo výhrůžky, které si děti rychle osvojily, aby přežily. Kontrast mezi tím, co si většinou lidé spojují s dětským chováním, a vystupováním zdejších postav je jedním z prvků vytvářejících hutnou atmosféru celé série.

Beznaděj a strach, ale i odhodlání rvát se za lepší zítřky – to vše provází Zaslíbenou Zemi Nezemi už od samého počátku. A i když vyznívá sedmý svazek místy až podezřele optimisticky, čtenáři si najdou prostor i pro tradiční depkaření. Autoři zkrátka vědí, že nemůžou své fanoušky jen deprimovat, ale zároveň zůstávají věrní notě příběhu, kterou si sami určili na začátku.

Prozatím poslední česky vydaný díl sice navazuje na pomalejší tempo, v závěru však opět přituhuje a další svazek série bude s největší pravděpodobností plný dramat a akce. Čtenáři se také mohou těšit na zajímavý cliffhanger, po němž bude čekání na říjen, kdy je v plánu osmý díl, asi náročné.

Vydal: CREW, 2020
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 192