Skottie Young: A jestli neumřela, vyšiluje dodnes (Nesnáším Pohádkov 1)

Byla jednou jedna malá šestiletá holčička v růžových šatičkách, která snila o světě plném magie, zázraků a smíchu. Její přání se vyplnilo a malá Gertruda se ocitla v magickém Pohádkově, kde si připadala jako Alenka v říši divů.  Některé pohádky se ale časem promění v noční můru.

Gertrudu přivítala v Pohádkově místní vládkyně, královna Mrakéta. Od ní se Gertruda dozvěděla, že se domů může vrátit jedině skrz zamčené dveře, ke kterým musí získat klíč. Celá záležitost by jí měla zabrat nanejvýš den. Gertruda dostane mapu pohádkové říše a mušího průvodce Ladimíra Wentswortha III. Pohádkové putování do exotických, magických i nebezpečných končin může začít.

Holčička v růžových šatičkách se zelenými vlasy je neskutečná smolařka. Od chvíle, kdy se dostala do magické říše, uplynulo už třicet let. A klíč ke dveřím do svého domovského světa stále nemá na dosah. Nejhorší je, že Gertruda má pořád svou šestiletou podobu, ale duševně je z ní skoro čtyřicetiletá žena. Vyzrálá hrdinka se s tím nemaže, kromě Ladimíra ji na cestách doprovází velká sekera, již se rozhodně nebojí použít. „Nesnáším Pohádkov“ by mohlo být její oblíbené moto, a ten kdo bude tvrdit opak, špatně skončí. Třeba o hlavu kratší.

„Tak co, hoši, kdo se chce nažrat sekery?“

Grafický román Nesnáším Pohádkov: A jestli neumřela, vyšiluje dodnes rozhodně není obrázkové čtení pro děti. Sice se celý příběh točí kolem kouzel, nadpřirozených bytostí a pohádek, ale krev zde stříká ve velkém, humor je uhlově černý a hrdinka pěkná ranařka. Tenhle komiks podobně jako pohádková série Mýty patří k dospělému čtení. Nesnáším Pohádkov ovšem přestavuje spíše béčkovou akční jízdu. Šílenou, drsnou a neotřelou v zářivých barvách, kde hvězdy i vypravěči umírají jako na běžícím pásu.

Sérii napsal a nakreslil Skottie Young, který pracoval na několika komiksových sériích pro Marvel a získal ocenění za zpracování The Wonderful Wizard of Oz. Údajně ho při tvorbě příběhu Nesnáším Pohádkov inspirovalo jeho vlastní dítko, když sledovalo stále stejné seriály a vyžadovalo opakované čtení stále stejných pohádek. Barvy dodal Jean-Francois Beaulieu. Kniha se skládá z sešitů číslo 1 až 5.

Milý obyvatelé Pohádkova, koukejte se spasit útěkem, než si vás najde jedna naštvaná ženská v těle malé holčičky s fakt velkou a ostrou sekerou. Tohle bude ještě nářez.

Vydal: Crew, 2020
Překlad: Michael Talián