František Kotleta: Underground

Praha City je město, kde by skoro každý chtěl žít, protože z České republiky toho moc nezůstalo. Svět se rozpadl a lidé přežívají v nebezpečí za hlídanými hranicemi svých státečků. Obrazovky City News hlásí, jak je život v Praze skvělý, ale bývalý policista Petr Vachten ví svoje.

Petr Vachten býval policista a voják za války s Polskem. To bylo v časech, kdy Republika existovala. V časech, kdy voda a obyčejně vyprodukované jídlo nebylo luxusem. V dobách, kdy neexistoval městský stát Praha City vedený několika velkými průmyslovými giganty. Teď má Vachten umělou nohu, občas pracuje jako „uklízeč“ pro Bezpečnost a někdy mu kšefty dohazuje tajemná mecenáška Mína. Tentokrát musí pohlídat digitální čarodějku Fairy Fay, protože po téhle tetované kněžce digitální lásky, která nejraději chodí nahoře bez, někdo jde. V ohrožení jsou i její kolegyně a Vachten je stále o pár kroků pozadu ve spiknutí, jež přesahuje jeho nejdivočejší představy.

Underground je nový futuristický postapokalyptický román od známého mistra akční fantastiky Františka Kotlety. V knize nechybí nic z toho, co mají autorovi fanoušci rádi: akce, spád, mrtvoly, divoké honičky. Vachten je ten správný ostřílený hrdina, který bere kšefty zatraceně vážně. Samozřejmě nechybí ani kozičky a prdelky, bez toho se Kotletovy knihy neobejdou.

Svět v Undergroundu je drsnější a krutější než mnohé jiné autorovy literární světy. Lidský život má mizernou cenu, ale jeho zdravé orgány velice vysokou. Jen opravdu vyvolení mohou žít ve slušných podmínkách. Praha City připomíná planetu Coruscant, kde ve Star Wars sídlil senát Staré republiky. Město táhnoucí se do výšky, kde dole skomírají ti nejchudší, uprostřed žije střední vrstva a nahoře se rozpínají ti nejbohatší. Ale pád až na dno může zatraceně bolet. V tomhle světě plném futuristických vymožeností nemůže chybět strhující honička vznášedel mezi mrakodrapy ani ženské v nesnázích.

František Kotleta dokazuje, že mu nápady nechybí, a pořád přichází s něčím zvláštním a neokoukaným. Zároveň plně potvrzuje svou přední pozici v žánru akční fantastiky. Nedá se mu upřít, že si umí excelentně vyhrát s popkulturními odkazy, které dokáže neotřele napasovat do nejnečekanějších míst. Pro fanoušky Františka Kotlety je Underground jasnou volbou. Zároveň novým čtenářům nabízí příležitost zjistit, zda je pro ně autorův svébytný styl to pravé: buď ho budou milovat, nebo s výkřiky děsu jeho knihu skryjí do nejhlubších koutů své knihovny.

Vydala: Epocha, 2020
Obálka: Adéla Miklíková
Počet stran: 312