Nancy Holder: Oheň na moři (Kráska a zvíře 3)

Havaj. Líbanky. Romantická dovolená. Tedy pokud nejste Cat a Vincent Kellerovi, protože poté se něco úžasného může změnit v něco velice smrtícího.

Pro policistku Cat Chandlerovou a doktora Vincenta Kellera začíná nová životní etapa. Stali se z nich manželé a těší se na líbánky na luxusní výletní lodi mířící na Havaj. Mezitím musejí zvládnout jeden charitativní večírek o svátku matek, aby morálně podpořili Catinu sestru Heather s novým přítelem Ravim Sureshem. Na dovolenou míří i Tessin bratr Jamie, který jí a Džejtýmu svěří na hlídání manželčinu čivavu zvanou Princezna Moči. V životě Cat a jejího manžela, který byl součástí experimentů Murfieldu, nic nejde snadno a ani líbánky se neobejdou bez komplikací.

Ve třetí knize série, volně inspirované seriálovou předlohou Kráska a zvíře, s podtitulem Oheň na moři, se opět vrací všechny důležité postavy. Policistka Catherine (teď už Kellerová).  Vincent, lidský experiment se zvířecími schopnostmi. Kapitánka policejního oddělení Tess Vargasová a její přítel Džejtý či Heather Chandlerová. Právě ta dostává veliký, i když pro ni velice nepříjemný prostor.

Děj se odehrává v několika linkách, které se střetávají v jednom bodu, a tím je Cathrinina sestra Heather. Její přítel Sami totiž udělal osudovou chybu a zapletl se s gangsterem Anatolym Vodanyovem. Tudíž velice rychle jde o život Heather a vzápětí Cat a Vincentovi. Kráska a zvíře – Oheň na moři se netočí kolem Murfieldu nebo „zvířat“. Tentokrát se jedná pouze o „obyčejnou“ gangsterskou detektivku. A manželé Kellerovi se do maléru dostali jak slepí k houslím.

Americká spisovatelka Nancy Holder už dřív dokázala, že umí slušně psát. Román Oheň na moři je čtivý průměr, který nenabízí nic převratného, ale ani čtenáře nezklame. Knihu je lepší číst alespoň se základní znalostí předchozích dílů nebo seriálu, protože se v ní občas objevují odkazy k minulosti některých postav a jejich vzájemnému propojení. Jednotlivé romány se odehrávají poněkud mimo seriálovou linku a ve spoustě záležitostí s ní vůbec nekorespondují.

Kráska a zvíře je vcelku nenáročná a příjemná oddechovka s milostnou i detektivní linkou, napětím a nečekanými zvraty. Určitě neurazí, ale ani nebude na nejvyšších příčkách žebříčku oblíbenosti. Je to zkrátka čtení pro seriálové fanoušky.

Vydal: Baronet, 2016
Překlad: Ondřej Marek
304 stran / 329 Kč