J. D. Rinehart: Prokletý král (Koruna tří 1)

Válkou zmítané zemi Toronii vládne krutý král Brutan, ale jeho čas na trůně se krátí. Existuje totiž proroctví, že král bude mít trojčata, která obsadí jeho trůn a v zemi opět nastolí mír.

Rinehart_Koruna-triTřináct let se děti skrývaly před svým otcem, králem Brutanem, a aniž by o sobě navzájem věděly, žily v různých částech království. První z trojčat, Tarlan, žil až doposud v dalekých ledových pustinách. Dokáže komunikovat s některými zvířaty a často létá na obrovských moudrých orlech. Druhý chlapec, Agalfus, strávil většinu života v potulném cirkuse, kam ihned zapadl díky svým schopnostem hadího muže. Elodie to měla ze všech tří nejjednodušší. Vyrůstala v bohatství a přepychu a navíc věděla, že se jednoho dne stane královnou země. Osud zařídil, aby se životy dětí začaly po tolika letech měnit. Všechny se postupně vydávají na cestu směrem k paláci a odhalují proroctví, které se má naplnit.

Celý příběh můžeme sledovat očima všech trojčat, jejichž kapitoly se postupně střídají. Různorodost hlavních postav zajišťuje, že si každý čtenář najde svého oblíbence, na jehož části se bude těšit. Děti čeká dlouhá a hrbolatá cesta k naplnění osudu, proto se dá očekávat zřetelný vývoj každého z nich. Již v prvním díle s názvem Prokletý král je zřejmé, jak trojčata rychle dospívají, stávají se silnějšími a jistějšími.

Na obálce se objevuje přirovnání ke Hře o trůny, akorát že Prokletý král je určen dětem od desíti let. V knize se opravdu dají najít hodně podobné prvky, ať už je to ledová pustina s divokými lidmi či rozmazlení princové ukrývající se za matčin šat. Vše je oproti Hře o trůny mnohonásobně zjednodušené, neobjevují se tu tisíce postav, ve kterých se člověk ztratí, ani sáhodlouhé popisy bojů. Proto se Koruna tří stává ideálním čtením pro náctileté nebo nenáročné čtenáře, kteří se nechtějí se utápět v tisícistránkovém díle.

Od začátku bude každý čekat na okamžik, kdy se odcizení sourozenci setkají. Předtím však společně s postavami prožije dobrodružný příběh plný akce, ve kterém se i zbytečně prolije krev. Vše je ovšem popsáno přijatelným způsobem. J. D. Rinehart sice kombinuje již provařené prvky, ale vytváří z nich originální příběh opředený magií a touhou po moci, který si své čtenáře získá již na prvních pár stránkách.

Vydal: Host, 2015