Seriál Jessica Jones – recenze

Bývalá superhrdinka Jessica Jones se rozhodne začít zase žít. Otevře si detektivní kancelář, stane se soukromou vyšetřovatelkou a pomáhá ostatním lidem. Jenže minulost ji stále dohání…

Jessica oplývá superhrdinskými schopnostmi – je tak silná, že se jí může jen málokdo rovnat. Problém pro ni představuje minulost, od které se nemůže oprostit. Nejenže ji při autonehodě zemřela celá rodina, ale navíc ji v dospělosti zneužíval maniak Kilgrave se speciální schopností přimět ostatní dělat to, co chce on. Jessica začíná znovu žít s pocitem, že Kilgrave zemřel a ona je volná. Jenže všechno není tak růžové, jak se může zdát.

jessica jones-posterJessica Jones je nový superhrdinský seriál pocházející ze spojení komiksové značky Marvel a seriálové stanice Netflix. Po úspěchu Daredevila, který se podobně jako Jessica Jones odehrává v New Yorku, se tvůrci rozhodli připravit hned čtyři další navzájem propojené seriály.

Jessica (Krysten Ritter) trpí posttraumatickou stresovou poruchou, má noční můry, neustále musí vzpomínat na svou minulost a hodně pije, nicméně s životem to nevzdává. Přestože má své chyby a smutek ji dohání na každém kroku, stále bojuje, snaží se pomáhat ostatním a hází kolem sebe sarkastické poznámky.

Krysten Ritter sice působí věrohodně, nejlepší výkon však podal David Tennant. Ve své roli hlavního záporáka Kilgrava předvedl mnohem lepší podívanou, než všichni ostatní padouši ve filmech a seriálech od Marvelu. Sociopat Kilgrave pro sebe dokáže ukrást každou scénu a z Tennantova podání místy mrazí. Na tohohle padoucha diváci jen tak nezapomenou.

I obsazení vedlejších rolí se podařilo a příběh skvěle doplňují komplexní postavy – například Carrie-Anne Moss jako neoblomná právnička Jeri nebo Eka Darville jako Jessičin soused a feťák Malcolm.

Příběh začíná jako obyčejný detektivní seriál, ale pokud vydržíte, dostanete spoustu akce a napětí. Hlavním tématem se stává vztah Jessiky a Kilgrava, okolní linky zůstávají otevřené a nedotažené do konce. V některých dílech úplně chybí řád a občas ani není jasné, jaké schopnosti vlastně Jessica má. Tvůrci totiž její schopnosti přizpůsobili scénám tak, jak se jim to hodilo.

Seriál se nebojí řešit ani taková témata jako zneužívání a znásilnění, nehledě na to, že mrtvol se na scéně povaluje také docela dost, proto bych Jessicu Jones nedoporučila každému. Seriál si ovšem své publikum najde. Nejenže je nutností pro všechny fanoušky Marvelu, ale vhodná je i pro každého, kdo chce vidět hlubší psychologii postav a v hlavní roli také pro změnu ženskou hrdinku se superschopnostmi.

Info o seriálu:
Stanice: Netflix, USA
Premiéra: 20. 11. 2015