Wendy Higginsová: Svůdné zúčtování (Svůdná trilogie 3)

Osmnáctiletá Anna Whittová je proroctvím předurčena k tomu, aby vyhnala démony z povrchu země a osvobodila nefy, jejich potomky. Jenže mocná a krutá knížata hříchu ji podezřívají z připravování povstání a jdou jí po krku. Stejně jako jejímu otci a všem přátelům a spojencům.

Higgins_Svudne_zuctovaniAnna konečně dospěla. Z naivní holky ve Svůdném zlu a rádoby kick-ass hrdinky ve Svůdném nebezpečí se stala vyrovnanou a sympatickou ženou. Občas se sice ještě chová docela zbrkle, ale většinu času působí až překvapivě rozumně. Stejně tak vyzrál i její přítel Kaidan Rowe. Sice od prvního dílu trochu ztratil kouzlo bad boye, ale pořád patří mezi ty nebezpečně přitažlivé hrdiny, pro které má nejedna dívka slabost.

Větší prostor ve Svůdném zúčtování dostaly i vedlejší postavy, jako je Annin lidský kamarád Jay, nefilská dvojčata Marna a Ginger, Kopano, který byl do Anny jeden čas zamilovaný, nebo Blake či Zania. Každého z nich čeká vlastní příběh točící se kolem jejich romantického života a problémů s tím spojených.

Hlavním tématem románu je láska. Anna a Kaidan konečně vytvořili pár a budou o společnou budoucnost bojovat. V jejich vztahu nechybí plno romantických i jiskřivých chvílí, které jistě nejedné čtenářce vyloudí úsměv na rtech.  Milostných vzplanutí a trablů si ale dosyta užijí i vedlejší postavy. Většina z nich je předvídatelná nebo alespoň očekávatelná, ale i tak jim čtenáři budou fandit. Přestože se jedná o převážně romantickou knihu, autorka se nebála přitvrdit, takže ne všechny oblíbené postavy se v pořádku dočkají konce.

Předností Svůdného zúčtování je neuvěřitelně čtivý a lehký styl, díky kterému není problém knihu přelouskat na jeden zátah. Děj ubíhá pozvolna a soustředí se na vztahy a na city mezi jednotlivými hrdiny. Anna a její přátelé věci nechávají spíš plynout, než aby se cíleně připravovali na závěrečný souboj, v němž by se mělo naplnit proroctví. V celé knize se toho vlastně až tak moc neděje a na skutečnou akci dojde až v samotném závěru.

Wendy Higginsová zmírnila množství klišé a nelogičností, což je jednoznačné plus. Přesto se v knize objeví několik slabších míst, která by šla vymyslet a napsat lépe. To se projevuje hlavně v samotném závěru, takže vyvrcholení působí trochu nepropracovaně a naivně. Autorka si také mohla odpustit epilog, protože bez něj by kniha vyzněla o trošku lépe.

Svůdné zúčtování patří mezi nenáročné oddechové knihy určené hlavně mladším čtenářkám. Těm ale dopřeje správný mix romantiky, napětí, humoru a nakonec i akce a vypjatých emocí a důstojně tak zakončuje celou Svůdnou trilogii.

Vydalo: Cooboo; 2015