Laurell K. Hamiltonová: Danse Macabre
Opět se setkáváme s popravčí upírů Anitou Blakeovou a jejími chlapy. Tentokrát klid Anitina světa naruší pro většinu žen obyčejná věc – opožděná perioda.
„Pozitivní. To je špatné slovo. Pokud jsem těhotná, je to rozhodně negativní. Vážně hodně, děsivě negativní.“
Možnost, že by byla těhotná, je pro oživovatelku zombií Anitu jedna velká noční můra, zvlášť když otec je velmi nejistý. Může to být téměř kdokoliv z jejích nocležníků. Dalším problémem při těhotenství s kožoměnci nebo upíry jsou genetické vady, které ohrožují na životě dítě i matku.
Všichni Anitini muži jsou na rozdíl od ní představou miminka docela nadšení, ale každý se k případnému těhotenství staví podle své nátury: upírům Asherovi a Jean-Claudovi při té představě září očička ještě víc než normálně, alfa vlkodlak Richard staví vězení s bílým plaňkovým plotem, leopardi Nataniel s Micahem mají radost, ale chtějí plně podpořit Anitu, ať se rozhodne s těhotenstvím naložit, jak bude chtít.
Nebyla by to Anita, aby čelila jedinému problému, a tak místo aby v klidu seděla doma, udělala si test a navštívila lékaře, jde na banket, který u příležitosti návštěvy upírského baletního souboru uspořádal Jean-Claude. Jenže tam, kde se sejde víc jak jeden upíří vládce, nastane brzy staré dobré poměřování sil. A Anita dost často zapomíná, kde je její místo, zvlášť když má kvůli případnému těhotenství nervy nadranc, a svou sílu ukazuje tak, že z toho ještě může vzniknout mnoho problémů.
V čtrnáctém díle série se řeší upíří věci, ale není tu tolik upíří politiky, tak se budou bavit i pro čtenáři, kteří si oblíbili spíše dlačí záležitosti. Hlavní pozornost je věnována hrdinčinu malému problému a nadpřirozené věci jsou jen doplněk.
V Danse Macabre se Laurell K. Hamiltonová vrací k fantasy lince, opět jde spíše o urban fantasy než o erotickou literaturu. Sexuálním scénám se díky ardeur nevyhne, ale už to netvoří hlavní zápletku knihy, ale jen menší část, která může být příjemná.
Vydal: Epocha; 2013