Andrea Cremerová: Temné dny

Chcete vědět, co bylo před Smečkou? Přečtěte si novelu Temné dny, začátek romantické fantasy série Smečka, jejíž druhý díl Vzpoura vychází již 5. září.

Když se Shayovi ozve jeho strýček Bosque s tím, že se má připravit na stěhování do Vailu, není ani trochu nadšený. Jeho strýc workoholik s ním netráví příliš času, takže nechápe, proč ho nenechá žít na místě, kde je spokojený. Bydlení v Rowanově vile není zrovna podle jeho gusta, takže se rozhodne trávit tam co nejméně času. Koupí si starší vůz a co nejčastěji vyráží ven, ovšem jen do okamžiku, kdy ho začne přitahovat jediná zakázaná místnost ve vile – knihovna!

Novela Temné dny předchází románu Smečka a uvádí čtenáře do života a mysli mladého Shaye. Příběh je vyprávěn z pohledu hlavní postavy, komentáře jsou psány ve vtipném duchu, charakter postav je dobře propracovaný a po emoční stránce je příběh vydařený. Čtenář začne velice brzy vidět očima hlavního hrdiny a cítit se stejně nejistě a stísněně jako on.

Autorka používá slangové výrazy i ironické komentáře, čímž se z příběhu stává osvěžující dílo s tajemnou atmosférou, kterou by si neměl nechat ujít nikdo z příznivců Smečky. Záhadami se to jenom hemží, ale žádná se nevyřeší. Pokud čtenář četl Smečku, objasní se mu vztah mezi Shayem a jeho strýcem Bosquem (i když jen částečně) a lépe pochopí Shayovo chování.

Jedná se o úvod a zasvěcení do Smečky, takže se čtenář nedozví příliš nových informací, přesto se Temné dny čtou jedním dechem a slouží jako výborné odreagování. Bylo by ale lepší číst to před prvním dílem, a ne až poté.

Novela Temné dny je volně ke stažení na webu Knižního klubu.