Petra Slováková: Vzpomínky na zítřek

Petra Slováková do třetice zavádí čtenáře do magické Ostravy a vzhledem k tomu, jak předešlý díl Pán čarodějů skončil, věřím, že všichni ti, kdo ho už přečetli, musí po Vzpomínkách na zítřek hladově skočit.

Román Vzpomínky na zítřek přímo navazuje na události předchozího dílu, a ten, kdo ho nezná, bude ztracen. Radši jsem si Pána čarodějů znovu přečetla, protože mám děravou paměť, a dost mi to pomohlo se do knihy okamžitě začíst, protože, přiznejme si to, kdo by nechtěl po tom tragickém závěru Pána čarodějů vědět, co se bude dít dál, no ne?

Osmnáctiletá Jana se vzpamatovává z nedávných událostí a hojně využívá své schopnosti cestovat časem do minulosti. Vrací se jak za čarodějem Petrem, tak za svým otcem a všechna ta setkání jsou pro ni sladkobolestná, zároveň však Jana díky skokům v čase postupně odhaluje, jak moc je všechno propojené, jak hodně její táta zasahoval do událostí a jak moc by jediný chybný krok v minulosti ovlivnil současnost. Dozvídá se hodně nových informací o svých rodičích a také o Petrovi a Kat.

Všechna Petrova kouzla doposud drží, proto Jana neztrácí naději a ví, že ho „jenom“ musí někde najít, někde v časoprostoru mezi životem a smrtí. Vyhledá pomoc Bezejmenného čaroděje, který jim při poslední akci pomohl, a společně nacvičují skoky do minulosti. A sbližují se. Mezitím se ostravské policejní oddělení pro nadpřirozené zločiny potýká s lidmi z ústředí a jeho šéf David neví, kam dřív skočit, protože ve městě mezi čaroději poté, co ti nejsilnější byli zabiti, vypukla válka o moc.

Petře Slovákové se výborně podařilo skloubit napínavé dobrodružství s romantickým příběhem ústřední dvojice, jejíž vztah v této knize konečně dozrál. Pouto mezi Petrem a Janou působí uvěřitelně, čtenář se dozví víc o Petrovi a jeho minulosti, poznává líp jeho povahu, a to i díky tomu, že se oba hrdinové ve vyprávění střídají, stejně jako v předchozím díle. Třešničkou na dortu je pak zajímavý příběh Bezejmenného, který se v průběhu románu postupně odtajní, a jeho něžné pouto k Janě.

Román je od počátku velmi čtivý, protože je čtenář v napětí ohledně Petrovy situace, druhá polovina Vzpomínek na zítřek zase probíhá ve vysokém tempu, jelikož se pořád něco děje, oba hrdinové čelí nástrahám a nebezpečím, útokům čarodějů a zvířetníků a nekalým úmyslům policejního ústředí. To všechno probíhá v současné Ostravě, o to víc si proto příběh užijí ti, kdo město aspoň trochu znají, mnohé lokality v němž totiž hrají velkou roli.

Oproti Pánovi čarodějů mi Vzpomínky na zítřek připadají zamotanější a propracovanější, čtenáře čeká spousta nečekaných odhalení a zvratů a klobouk dolů před tím, jak to autorka dokázala rozmotat, aby nakonec všechno dávalo smysl. Střípky času byly proti tomuhle sladká jednohubka, která jen mírně naznačila potenciál celé trilogie.

Petra Slováková napsala nádherný příběh, na první pohled možná jednoduchý, ale složitě propletený, a vytvořila sympatické postavy, které nejsou tak černobílé, jak se snad v prvním díle mohlo zdát, a kterým budete držet pěsti až do konce.

Vydal: Host, 2022
Obálka: Braňo Matis
Počet stran: 584