Carlton Mellick III: Magořina

Parta středoškoláků jede na víkend na chatu uprostřed hlubokého lesa. Takhle začíná většina slasherů, tedy klasických „vyvražďovaček“, kde jde po naivních mladých lidech zabiják. Jenže co když tuhle klišé premisu přemístíte do žánru zvaného bizarro fiction a necháte příběh náležitě „zmagořit“?

Novela skutečně začíná, jak je uvedeno výše, a vy chvilku poznáváte šestici mladých lidí, kteří jsou všichni do jednoho krásně kýčovití (roztleskávačky a fotbalisté), až se těšíte, že se jim něco konečně stane. Velmi brzy je však jasné, že příběh jde za samou hranu obvyklých slasherů. Parta vjíždí do hlubokého lesa a cesta je lemována mrtvou zvěří. Když konečně dorazí na chatu, jsou všichni řádně zklamaní, protože je stavba ve značně špatném stavu.

Postupně se začínáte dozvídat o členech výletu různé podrobnosti a objevujete jejich vlastnosti, které jsou z kategorie „bizarní až k zbláznění“. To nejhorší je však tam někde venku. A blíží se to k chatě. Je otázkou, jak se s tím tahle vyvedená šestice popasuje.

Magořina je velmi dynamická kniha, která se s ničím moc nemaže. Autor píše bravurně a zvolil velmi svižné tempo vyprávění, a tak se popisy příliš nezdržuje. Carlton Mellick III dokáže však i pár větami vytvořit jasný obraz toho, co se právě děje, a šikovně nechá pracovat vaši představivost. Ač se tedy zpočátku příběh jeví jako klasická vyvražďovačka, v Magořině ještě mnohem méně platí nějaká realističnost a logika. Je to však záměr.

Už jen vykreslení hlavních postav je přinejmenším pozoruhodné. Autor představuje partu tak neuvěřitelných lidí, jaké si jen lze představit. Jenže to je právě lákavé a zábavné, protože to funguje. Jedna z hrdinek se jeví jako stydlivka, ale má poměrně svébytné pohlavní vybavení. Jiná dívka s partnerem mají pro změnu tu nejperverznější úchylku, jakou si možná ani nedovedete představit. A něco „extra“ má zde skutečně každý.

Carlton Mellick III postupně rozjíždí velkou bizarní show, které i přes opravdu ohromnou přehnanost dává smysl, a příběh je daleko zábavnější než u drtivé většiny klasických příběhů podobného ražení. Ona „bizarnost“ a tvůrčí svoboda dělá děj nepředvídatelným. Budete tudíž neustále něčím překvapováni, protože postavy nejednají ani logicky, ani předvídatelně.

Kniha obsahuje hodně sexuálních scén a nebojí se být skutečně perverzní. Gore je tu jakousi samozřejmostí. Autor v předmluvě říká, že mu nešlo o to šokovat, a to mu lze věřit, protože i přes množství explicitních scén je zřejmé, že sem prostě patří. Je tedy už potom na vašem naturelu a vkusu, zda chcete číst něco takového.

Příběh, ač plný bizarností, dojde k poměrně logickému a velice povedenému konci. Zjistíte, že autor měl tento v zásadě jednoduchý příběh dobře promyšlený.

Carlton Mellick III je jeden z předních autorů žánru zvaného bizarro fiction. Od roku 2001, kdy vydal svou prvotinu Satan Burger, chrlí knihy jak na běžícím páse. V češtině mu vyšlo hned několik velice úspěšných knih, jako jsou například Zbouchnul jsem Satanovu dceru, Strašidelná vagina nebo Dům na tekutých píscích.

Magořina je bizarní slasher, který je hravý, nápaditý a překvapí dobře vystavěným příběhem. Kniha je určena čtenářům, kterým nevadí explicitnost sexuálních ani násilných scén. Carlton Mellick III píše zkrátka otevřeně. Pokud máte rádi bizarro nebo chcete zkusit zkrátka něco nezvyklého a třeba se i zasmát (jestli máte řádně švihlý smysl pro humor), není nad čím váhat. Magořina se povedla.

Vydala: Carcosa, 2022
Překlad: Milan Žáček
Obálka: Ed Mironiuk