Ozvěny záhrobí v záhrobní režii Veroniky Fiedlerové

Dříve zdánlivě bezvýznamné střípky prožitých událostí mohou po uplynutí času nabobtnat do obřích rozměrů a mít fatální důsledky pro všechny zúčastněné. Obzvlášť pokud v nich má zaseknuté své zlovolné pařáty právě záhrobí.

Veronika Fiedlerová se po prvotině Pozdravy záhrobí vrací v pokračování s názvem Ozvěny záhrobí ke své hlavní postavě – nekromantovi a vyšetřovateli pojistných událostí Benediktu Klausnerovi, aby čtenářům naservírovala příběh o dost temnější a napínavější než posledně.

Pro Benedikta se úplně vše od základů změnilo. Ať už v pracovní, či osobní rovině. Se svou přítelkyní Zuzanou čekají rodinu, její těhotenství je však více než rizikové, a to nejen z té fyziologické stránky. Jako by se i samo záhrobí o dítě začalo nadmíru zajímat, což spolu s příchodem velmi živých nočních můr přináší i probouzení schopností, o kterých ani sama Zuzana netušila, že jimi sama kdy může vládnout. Benedikt byl povýšen na oblastního ředitele pojišťovny a to s sebou přináší i velké množství starostí, úkolů a tlaků z generálního ředitelství TGIC. Aby toho nebylo málo, z přibývajících indicií je stále více patrno, že v oblasti Moravského Brodu se zrodil nový temný nekromant, který stále nabývá na síle a neštítí se opravdu ničeho, aby dosáhl svého cíle. S jeho příchodem jako by se protrhla i stavidla minulosti, a to nejen té nedávné, nýbrž i té, v níž ještě Benedikt nebyl Benediktem.

Autorka na rozdíl od minulé knihy tentokrát vypráví jen jeden příběh a čtenář tento její krok rozhodně ocení. Navíc se její vypravěčský styl stal ještě sugestivnějším a daleko temnějším než dřív. Zúročila své předchozí zkušenosti, jež nabyla při psaní Pozdravů záhrobí, v nichž líčila čtyři samostatné, přesto úzce propojené příběhy. Teď se jí podařilo nejen přesně navázat příběhem novým, ale moudře rozvinout indicie dříve jen letmo zmíněné, nebo dokonce pouze naznačené.

Veronika Fiedlerová ukázala, že vypravěčský talent rozhodně má, a její představivost ještě více zesílila. Žádnou z postav nikterak nešetří, tudíž se čtenář může strachovat o své oblíbené hrdiny a jen se nedočkavě tetelit radostí, kdy vyjde plánovaný třetí a dle slov samotné autorky i závěrečný příběh věnovaný Benediktu Klausnerovi.

Vysoká kvalita grafického provedení Michala Březiny za použití nových ilustrací autorčina dvorního ilustrátora Diega Quiňonese z knihy činí ještě krásnější literární zážitek, který každý knihomilný čtenář jen ocení – jak již při samotném čtení, tak při pohledu na vnitřní ilustrace, anebo při lehkém pocuchání nervových zakončení ještě chvíli poté, co již knihu (možná s nepříliš ošoupanou tematickou záložkou) odložil do knihovny.

Vydal: Golden Dog, 2022
Obálka: Michal Březina, Diego Quiňones
Ilustrace: Diego Quiňones