Kojoharu Gotóge: Útok ve stísněném prostoru (Zabiják démonů 7)

Mladí lovci z protidémonských jednotek se konečně vzpamatovali z posledních dobrodružství a jsou připraveni opustit péči paní Šinobu, kde se stihli naučit i několik nových bojových technik.

Tandžiró se zatím snaží přijít na to, jak se mu podařilo zapojit do boje ohnivý tanec, který ho naučil jeho otec. Nakonec se rozhodne pro konzultaci s Plamenným pilířem protidémonských jednotek Kjódžurém Regnokem. Ten si s ním, jeho sestrou Nezuko a Inosukem a se Zen’icem dá sraz ve vlaku Nekonečno. Až na místě zjišťují, že je čeká další lov na démona.

Sotva si Tandžiró Kamado trochu oddechl, protože on ani jeho sestra nebyli popraveni. Naučil se novou formu boje, a tak s přáteli vyráží za Plamenným pilířem. Regnoku je naštěstí jeden z těch zabijáků démonů, kteří se nesnaží Tandžiroa na místě zabít ani setnout jeho démonskou mladší sestru. Vlastně je celkem v pohodě. Naopak v pohodě není Inosuke, zabiják démonů s kančí maskou, který má problém s takovým moderním vynálezem, jako je lokomotiva. A když má Inosuke problém, snaží se to vyřešit jednoduše – problém zabít, ale v případě vlaku to úplně nefunguje dle jeho představ. Naopak Zen’icu si celý výlet užívá, dokud se nedozví, že ve vlaku je démon. Parní jízda začíná a nabírá pěkné obrátky.

Zdá se to neuvěřitelné, ale Zabiják démonů – Útok ve stísněném prostoru je už sedmá kniha série. Tajemný autor téhle japonské mangy Kojoharu Gotóge se zjevně trefil do vkusu fanoušků. Tempo příběhu je celkem svižné a od chvíle, kdy se hlavní hrdina Tandžiró ocitl ve společností obou mladších zabijáků démonů, není nouze o velmi vtipné a nepředvídatelné situace. Přes mnoho odboček, zatáček a pádů, že by se za ně nestyděla pekelná horská dráha, se Tandžiró snaží dosáhnout svého cíle: najít a porazit Kibucudžiho, nejmocnějšího z démonů, aby se jeho mladší sestra Nezuko mohla proměnit zpátky v člověka. Nezuko není ženou slova, ale činu, takže nic moc nenamluví, ovšem dokáže si zjednat pořádek. I kdyby to znamenalo roztrhat jiného démona na kousíčky, obzvlášť když ohrožuje jejího staršího bráchu.

Jako u většiny předchozích dílů manga Útok ve stísněném prostoru končí opravdu napínavým cliffhangerem, který donutí fanoušky běžet do knihkupectví hned po vydání dalšího dílu. Zabiják démonů je zkrátka příjemně napínavý, ne extrémně brutální, ale ani změkčile ufňukaný příběh.

Vydala: CREW, 2022
Překlad: Petr Kabelka, Eliška Kabelková Vítová
Počet stran: 212