Leslie se i nadále chová Proti přírodě

Mirka Andolfo je na světové scéně uznávanou komiksovou tvůrkyní, která se kromě práce pro DC a Marvel věnuje i vlastní původní tvorbě. A právě na jednu z jejích nejúspěšnějších sérií se zaměřilo i nakladatelství Crew, díky němuž si můžete přečíst už druhý díl minisérie Proti přírodě.

Leslie se po tragických událostech z konce předchozí knihy nechává ledabyle unášet okolnostmi a snaží se přijít na to, co s ní zamýšlejí její zachránci, ale i starodávný vlčí bůh sídlící v jejím těle. Sny, jež se Leslie v poslední době zdály, se spolu s informacemi od jejích spojenců skládají v bezútěšný obraz neveselé budoucnosti a ještě smutnější minulosti. Je třeba vzít osud do vlastních rukou a postavit se čelem tomu, co si na Leslie přichystala společnost, v níž žije.

Oproti prvnímu dílu je tu znát posun v záběru zápletky. Zatímco Probuzení působilo spíš komorním dojmem, události Štvanice se přehoupávají do globálnější roviny. Proměna příběhu z řešení osobních problémů jedné holky, která se nevědomky stala trnem v oku pohlavárům, na rebelii proti systému, nemusí být všem po chuti – vytrácí se tím totiž část kouzla prvního dílu. Zda tento posun bude ku prospěchu celé série, to ukáže až finální díl. Mirka Andolfo přidala další informace o tajemném vlčím bohu, zamíchala tím, co čtenáři zatím vědí, a zamotala jim hlavu tak, že si nemohou být zcela jistí, jak to všechno vlastně v minulosti bylo – kdo je v právu, kdo je padouch a jaké jsou cíle všech zúčastněných. A do toho se čtenáři dočkali i několika zajímavých odhalení o rolích ve společnosti.

Zajímavé jsou vztahy mezi Leslie a vlky – tedy Albínem (dávným bohem) a Khalem, vlkem, který Leslie na konci Probuzení zachránil. Ačkoliv vyzařují oba případy známky jistých klišé, Mirka Andolfo z toho dokázala vytěžit maximum a zároveň v určitých aspektech vnést do oněch vztahů svěží motivy. Je to jedna z věcí, které udrží čtenářovo nadšení pro příběh a jeho atmosféru prodchnutou mystikou v kombinaci se zkorumpovanou totalitní vládou.

Taky je důležité zmínit, že tu výrazně ubylo erotických motivů. Kresba Leslie zůstává stále v řadě momentů vyzývavá (poprsí přetékající z příliš těsného prádla nebo hříšně krátké šortky jsou stálými průvodci na většině panelů), ale erotické scény z jedničky jsou v nenávratnu. Na jednu stranu to dává větší prostor pro budování zápletky a tíživé atmosféry, na druhou stranu tím zmizela jistá pikantnost na pozadí příběhu, která byla v Probuzení velice příjemná. A nutno podotknout, že s ostatními událostmi ve vyprávění tvořila ta špetka erotiky zdařilý kontrast. Kresba jako taková se v některých panelech zdá poněkud uspěchanější, ale není to nic, co by kazilo celkový dojem.

Štvanice zdařile navazuje na předchozí díl a rozehrává novou etapu příběhu. Kam to celé bude směřovat, se dozvíme snad již příští rok. Už teď je však jisté, že Mirka Andolfo je talentovaná výtvarnice i vypravěčka a já doufám, že bychom se v překladu mohli dočkat i nějaké její další série.

Vydal: CREW, 2021
Překlad: Denisa Streublová
Počet stran: 112